ماجرای آلودگی نفتی در جزیره خارک چه بود؟

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از پیگیری حقوقی و قضایی آلودگی نفتی خلیج فارس در سواحل غرب جزیره خارک خبر داد.

تصویر ماجرای آلودگی نفتی در جزیره خارک چه بود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالرحمن مرادزاده ظهر امروز در نشست بررسی آلودگی نفتی خلیج فارس در سواحل جزیره خارگ، اظهار داشت: در روزهای گذشته در نزدیکی جزیره خارگ لکه‌های نفتی مشاهده شده بود که کارشناسان محیط زیست موضوع را بررسی کرده و در همین راستا عملیات کنترل آلودگی توسط شرکت مسئول و پاکسازی توسط شناور دریاپاک اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و شناورهای شرکت مسئول آغاز شده است.

وی با تأکید بر پیگیری حقوقی و قضایی موضوع آلودگی نفتی این منطقه بیان کرد: نشت نفت از خطوط لوله انتقال نفت و سکوها و تأسیسات نفتی دریایی خلیج فارس از مهمترین دلایل وقوع این آلودگی‌ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: خلیج فارس از اکوسیستم مهم و دارای غنا و تنوع زیستی ارزشمندی است که هرگونه تغییر در شرایط زیستگاهی این اکوسیستم آسیب‌ها و خسارت غیرقابل جبرانی را به آن وارد می‌کند.

مرادزاده اضافه کرد: جزیره خارگ و اثر طبیعی ملی خارگو، زیستگاه آبسنگ‌های مرجانی و یک اکوسیستم با ارزش زیستی است که آلودگی‌های نفتی مهمترین تهدید این اکوسیستم به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بنابراین به همه دستگاه‌ها و شرکت‌های مسئول تأکید می‌شود در کنترل آلودگی و پاکسازی و اقدامات پیشگیرانه تسریع کنند.

منبع: ایسنا

752575