ایام نوروز سفر به دره شهر زیبای ایلام را از دست ندهید

دره شهر ایلام یکی از بهترین گزینه ها برای سفر در ایام نوروز است.
تصویر ایام نوروز سفر به دره شهر زیبای ایلام را از دست ندهید

به گزارش سایت خبری پرسون،ایلام شهره به عروس زاگرس به دلیل طبیعت بکر و منحصر به فر هر سال در تعطیلات نوروز پذیرای هزاران گردشگر از جای جای کشور و جهان است و در این میان دره شهر همچون نگینی خودنمایی می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در میان شهرستان های زیبای ایلام برخی مناطق به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و طبیعت دلنشین بیشتر از سایر مناطق مورد توجه ویژه مهمانان نوروزی قرار دارند.

دره شهر، یکی از شهرستان های زیبا و دیدنی عروس زاگرس است که طبیعتش در فصل بهار همچون نگینی سبز در استان ایلام خودنمایی می کند و زیبایی هایش موجب شده هزاران گردشکر را جذب کند.

دره شهر در جنوب شرقی ایلام واقع شده و به دلیل اینکه یکی از قطب های مهم کشاورزی استان و کشور در تولید گندم و صیفی به ویژه خیار است، در فصل بهار با طبیعتی سرسبز چشمان را نوازش می دهد.

دشت های دو سویه ای که به این شهر ختم می شود مملو از سرسبزی و زیبایی مسحور کننده ای است، بطوریکه این روزها چشمان رهگذران به دشت ها همه جا سبزی و زیبایی را می بیند. جدا از زیبایی طبیعت مسحور کننده این منطقه، وجود اثار تاریخی، طبیعی و گردشگری دره شهر بر جاذبه های دیدنی این شهرستان افزوده است.

آثار تاریخی و دیدنی مشهور این شهرستان از چهار طاقی گرفته تا تنگ بهرام چوبین، قلعه میرغلام هاشمی، شهر تاریخی سیمره، پل گاومیشان، قلعه پوراشرف، آبشار هفت آسیاب، بوستان سراب، طبیعت کبیرکوه و ده ها جاذبه دیدنی طبیعی و تاریخی دیگر این روزها با آغوش باز در حال میزبانی از مهمانان نوروزی اش است.

مجموع زیبایی های دره شهر موجب شده هزاران گردشگر از مناطق مختلف کشور از چند روز قبل از نوروز وارد این شهرستان شوند و این روزها این شهر زیبا و خطه تاریخی در حال پذیرایی از میهمانان نوروزی از جای جای ایران باشد.

بر اساس هماهنگی های انجام گرفته نیز ستاد اسکان میهمانان نوروزی نیز در حال فعالیت و پذیرایی از میهمانان است و گردشگران در فضاهای مختلف از جمله مدارس، هتل و مهمانسراهای دستگاه های اجرایی استان اسکان یافته اند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دره شهر در این خصوص گفت: این شهرستان اکنون از آمادگی کامل برای استقبال و پذیرایی از میهمانان و گردشگران نوروزی برخوردار بوده و تمامی امکانات مورد نیاز در این زمینه بکار گیری شده است.

سید مجتبی فرهادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اسکان میهمانان نوروزی ۱۷ مدرسه با ظرفیت ۱۴۰ کلاس، ۴۰ خانه مسافر بومگردی و ۱۵ زائرسرا مهیا شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این خوابگاه ها و مهمانسراهای اداره ها نیز برای اسکان میهمانان و گردشگران نوروزی مهیا شده است.

وی با اشاره به فعالیت پایگاه اطلاع رسانی در ورودی های دره شهر گفت: به منظور آشنایی با مناطق دیدنی و گردشکری نیز اقلام فرهنگی و دفترچه‌ گردشگری بین مسافران توزیع می شود.

فرهادی اجرای برنامه نوروزگاه، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات، اجرای موسیقی، پخت غذای محلی و برپایی سیاه چادر محلی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای میهمانان نوروزی امسال برشمرد.

به‌ گزارش ایرنا، دره شهر در ۱۰۰ کیلومتری شرق ایلام دارای ۴۰۰ اثر تاریخی بوده که ۱۸۰ اثر آن در سیاهه آثار ملی به ثبت رسیده است.

پیشینه تاریخی دره شهر که در گذشته های کهن به سیمره و ماداکتو مشهور بوده به دوره ساسانی برمی گردد به گونه ای که این منطقه از مناطق مهم، آباد و شهرهای راهبردی ساسانیان به شمار می رفته است.

بقایای شهر تاریخی سیمره با معماری شگفت انگیز و پر راز و رمز در حاشیه شهر جدید دره شهر خود بهترین سند در نشان دادن و شناساندن پیشینه مهم تاریخ پر افتخار این منطقه است.

منبع:ایرنا

478478