پیگیری رفع مشکل کدورت آب شرب شهر چوار

معاون توسعه و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: با تکمیل و بهره برداری پروژه در دست اجرا طی یک ماه آینده مشکل کدورت آب شرب شهر چوار برطرف خواهد شد.
تصویر پیگیری رفع مشکل کدورت آب شرب شهر چوار

به گزارش سایت خبری پرسون، «امیر باقی» روز پنج شنبه اظهار کرد: با تکمیل و بهره برداری از پروژه در دست اجرا شرکت آبفای استان، مشکل کاهش کدورت آب شرب شهر چوار و ۴۳ روستای تابعه آن برطرف می شود.

وی افزود: با توجه به موقعیتی که چاه های منبع شهر چوار که عمدتا در منطقه «تنگ‌حمام» و نقطه پایین دست شهر قرار دارد، با توجه به اینکه این چاه ها در مجاورت هم قرار دارند و به دلیل پساب تولیدی شرکت پتروشیمی ایلام، این احتمال وجود دارد که اب شرب شهر در معرض خطر قرار گیرد.

معاون توسعه بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان ایلام بیان کرد: لذا نیاز است تا شرکت پتروشیمی ایلام در بحث انتقال پساب از درب شرکت تا پایین دست این منابع تأمین آب شهر چوار که به عنوان تامین کننده آب اصلی تلقی می‌شود خط اجرای انتقال را انجام دهد تا مشکل خاصی ایجاد نگردد.

باقی یادآور شد: در بحث مسوولیت های اجتماعی شرکت پتروشیمی ایلام می تواند در بحث تامین آب شهر چوار به دلایل و موقعیتی که دارد در خصوص تامین منابع مالی و اعتباری آب و فاضلاب شهرستان چوار را کمک کند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش مجموعه آبفا استان و شهرستان بر این است تا با تاکید استاندار ایلام این پروژه در جریان سفر دوم ریاست جمهوری به استان تکمیل و به بهره برداری برسد و مشکل کدورت آب شهر چوار برطرف شود.

منبع: ایرنا

546582