البرز

روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز خبر داد:

برگزاری مراسم شب های قدر در مکان های باز بلامانع است

روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز خبر داد که بنا بر مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری مراسم شب های قدر در مناطق قرمز و نارنجی از جمله البرز با رعایت پروتکل های بهداشتی و در مکان های باز بلامانع است.
به گفته سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز ۲ محوطه باستانی در منطقه بیلقان جاده‌ کرج - چالوس شناسایی شدند که بررسی‌های بیشتر از طریق کارشناسان مربوطه به منظور تشکیل پرونده ثبتی در دست اقدام قرار گرفته است.
مدیرکل هواشناسی استان البرز خبر داد:

پیش بینی آذرخش و وزش باد در روزهای پایان هفته

مدیرکل هواشناسی استان البرز خبر داد، بررسی نقشه های پیش یابی از تغییرات جوی همراه با افزایش ابر، بارش های تندری، آذرخش و وزش باد از فردا سه شنبه در این استان حکایت دارد.
به گفته مدیر زندان رجایی شهر کرج اشتغالزایی ۴۶۵ مددجو در کارگاه های تولیدی این زندان صورت گرفته که ۲۶۵ مددجو در کارخانه های زندان و ۲۳۰ مددجوی دیگر در بخش صنایع دستی مشغول به کار هستند.
در پی افزایش آمار مبتلایان به کرونا؛

البرز همچنان قرمز پررنگ است

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با بیان اینکه رکورد فوت بیماران کرونایی از ابتدای شیوه این بیماری در استان البرز در روز گذشته شکسته شده است، گفت: این استان همچنان به رنگ قرمز پررنگ است و بیمارستان ها در حال تکمیل شدن هستند.
به گفته مدیرکل منابع طبیعی استان البرز بارندگی‌های اخیر و خشکی مراتع، شرایط را برای آتش سوزی مراتع تشدید کرده است که باعث شده نقاط حادثه خیز حریق در مراتع البرز به طور جدی شناسایی شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز از انتشار دفترچه ثبت نام اشتغال مهارت محور برای اولین بار در کشور در استان البرز خبر داد که باعث می شود طرح اشتغال مهارت محور در این استان جان بگیرد.
رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج از تجهیز ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی در کرج به سامانه پرداخت الکترونیک خبر داد و گفت: در آینده شاهد حذف پول نقد از گردونه تعاملی راننده و مسافر خواهیم بود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام گفت: کارآفرینی واژه ای است که اگر چه سابقه طولانی در دنیا دارد اما در کشور ما تا رسیدن به جایگاه واقعی خود فاصله بسیاری دارد این در حالی است که در سیاست­ های کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغی مقام معظم رهبری، نیاز به کارآفرینی و نوآوری بیان و به آن پرداخته شده است.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز قطعی موقتی برق خللی بر روند درمانی هیچ یک از بیماران وارد نکرده است و مشکل قطعی برق بیمارستان به سرعت پیگیری و برطرف شد که خوشبختانه هیچ گونه مشکل و آسیبی برای بیماران ایجاد نشده است.
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان البرز گفت: هدف از تشکیل باشگاه نیکوکاران، شناسایی خیرین و حمایت مادی و معنوی در جهت بسترسازی و ایجاد جامعه خیرین است تا اقداماتی برای رفع نیازهای محرومین، صورت گیرد.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اینکه حامیان حیوانات نیز به نوبه خود مانعی برای ساماندهی این سگ‌ها محسوب می‌شوند، توضیح داد: متاسفانه حامیان حیوانات اغلب اجازه زنده گیری این سگ‌ها را نمی‌دهند و همین امر اجرای طرح ساماندهی سگ‌های بلاصاحب را کند کرده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به نقش عامل انسانی در شکستن درخت ۲۷۰۰ ساله البرز، گفت: به دنبال ثبت این درخت در فهرست آثار طبیعی ملی با مصوبه شورای عالی محیط زیست هستیم تا بتوانیم اقدامات حفاظتی لازم را برای نگهداری از آن انجام دهیم.
یک مسئول میر‌اث‌فرهنگی کشور با اشاره به آسیب واردشده به درخت ارس 2700 ساله شهرستانک از سازمان‌های جنگلداری، محیط‌ زیست و منابع‌ طبیعی برای حراست از این اثر ملی استمداد کرد.