البرز

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خبر از راهیابی ۳۵۱ دانش آموز این استان به مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزی سال ۱۴۰۰ کشور داد و گفت: این تعداد از بین یک هزار و ۷۱۳ دانش آموز شرکت کننده البرز در مرحله اول پذیرش شدند.
به گفته مدیر‌کل میر‌اث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی استان البرز در سال گذشته تعداد ۵۷۸ کارت مجوز و تمدید برای تولید کارگاهی و انفرادی هنرمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان صادر شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان البرز خبر داد:

حذف دفترچه بیمه سلامت اجرایی شد

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان البرز از اول اردیبهشت ماه امسال هیچ گونه دفترچه بیمه سلامت چاپ نشده است و طرح تجویز الکترونیکى نسخه این دفترچه در حال اجرا است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خبر از فوت 34 ویروس کرونا در طی 24 ساعت گذشته داد و گفت: حدود 156 نفر با علائم این بیماری در مراکز درمانی بستری شدند.
معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری کل استان البرز مطرح کرد:

افزایش رضایت مندی ارباب رجوع از دستگاه قضایی

به گفته معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری کل استان البرز، افزایش 5 درصدی رضایت مندی ارباب رجوع از دستگاه در طرح تدوین مدل استانی سند تحول قضائی در برنامه شش ماهه نخست سال 1400 محقق شده است.
رئیس اتحادیه املاک کرج گفت: امسال مالکان می‌توانند ۲۰ درصد به کرایه قبلی خود اضافه کنند و هیچ مالکی حق ندارد از آنها بخواهد خانه را تخلیه کنند.
رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی کرج با بیان اینکه۲۰۰ واحد فروشنده موبایل در کرج ورشکسته و مغازه خود را جمع کرده اند، گفت: بسته‌های حمایتی دولت هم ناچیز بوده و فقط ۱۰ درصد مشکلات آنان را پوشش داده که خیلی از واحدها همین بسته‌های حمایتی را هم پیگیری نکرده‌اند.
به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در سال جاری با کاهش چشمگیر بارش ها روبرو هستیم اما یکی از راهکارهای برون رفت از این مشکل استفاده از ذخایر آبی پشت سازه های آبخیزداری است تا بحران خشکسالی در بخش کشاورزی رفع شود.
سرپرست شرکت توزیع برق استان البرز با بیان اینکه حفاظت کامل از شبکه ها و پست های برق دارای هزینه فراوانی بوده که از توان شرکت توانیر خارج است، گفت: افزایش همکاری های نیروی انتظامی در پیشگیری از خسارات شبکه های برق تاثیر گذار خواهد بود.
به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از صبح دیروز طرح واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در استان شروع شده است و برای واکسینه شدن این گروه سنی نیاز به ثبت نام و اقدام از طرف مردم است.
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز:

روحانیون به کمک افزایش کیفیت زندگی و معیشت محرومان روستایی می آیند

به گفته معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز در طرح 313 روحانیون در دیدار چهره به چهره با خانواده‌ها، مسائل فرهنگی و مشکلات معیشتی آنان را مورد بررسی قرار می‌دهند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه 21 هکتار اراضی پیش بینی شده در استان البرز در نظر گرفته شده است، گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۳۹۵ نام در سامانه طرح ملی مسکن استان به ثبت رسیده است و آمادگی کافی برای ثبت پنج هزار نام دیگر در این طرح وجود دارد
سر‌پرست‌ معاونت میر‌اث‌فرهنگی البرز از کشف دو محوطه باستانی در کرج و منطقه بیلقان جاده‌چالوس خبر داد و گفت: یکی از اصلی‌ترین دلایل مقاومت ۲۰۰ ساله ایالت طبرستان در برابر حملات اعراب در قرون اولیه اسلامی را همین صعب‌العبور بودن منطقه دانست که با ساخت قلعه‌ها و بر‌ج‌ها‌ی دیده‌بانی و نگهبانی در محورهای مواصلاتی امنیت و اهمیت این گذرگاه طبیعی را دو چندان کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه بخش خصوصی واقعی نیازی به وام و رانت ندارد، گفت: حرف بخش خصوصی این بوده است که فضا را آماده کنید تا ما وارد میدان شویم و قانون مستمر فضای کسب و کار بهبود یابد
رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز:

دولت برای بهبود وضعیت اصناف، اقدام مثبتی انجام نداد

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز با بیان اینکه در این شرایط کرونا و تعطیلی صنوف دولت نتوانسته است باری از دوش اصناف بر دارد، گفت: برای بهبود وضعیت فعالان این بخش اقدامی انجام نداد و تنها سامانه کارا با واگذاری تسهیلات 14 و 16 میلیونی با بهره 12 درصد را برای آنها عملیاتی کرد.