رتبه هفت دانش آموزان البرز در مسابقات کشوری قرآن

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز از رتبه هفت دانش آموزان البرز در مسابقات کشوری قرآن در بخش آوایی خبر داد.
تصویر رتبه هفت دانش آموزان البرز در مسابقات کشوری قرآن

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، فرشته فهمیده روزسه شنبه درگفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: علی واحدی کهورین از دانش آموزان پایه هشتم آموزشگاه شهید مطهری آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در رشته قرائت تحقیق موفق به کسب رتبه دوم شد.

وی خاطرنشان کرد: رضا زمانی دانش آموز پایه دهم آموزشگاه شهدای دانش آموز شهرستان اشتهارد در رشته اذان رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.

وی بیان داشت: نادیا عابدینی ازآموزشگاه حضرت معصومه (س) در دوره اول متوسطه آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم حائز رتبه اول کشوری شد.

فهمیده تصریح کرد: دانش آموزان معصومه تهوری نیز ازآموزشگاه شهید بهشتی آموزش و پرورش ناحیه دو کرج در رشته حفظ ۲۰ جزء و زهرا ساعدی از آموزشگاه شهید مجید کلانتری ازآموزش و پرورش ناحیه یک کرج دررشته حفظ ۱۰ جزء به ترتیب رتبه اول و سوم مسابقات کشوری را به دست آوردند.

وی ادامه داد: فاطمه رمضانی و مائده جودت از دانش آموز پایه هشتم و نهم آموزشگاه حضرت معصومه (س) آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج در رشته قرائت تحقیق به ترتیب رتبه سوم و چهارم را کسب کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پروورش البرز با بیان اینکه این مسابقات با رویکرد ترویج عمومی فرهنگ قرآنی دربین دانش آموزان برگزارمی شود، افزود: ۷۴ دانش آموز این استان به سی و نهمین دوره مسابقات مرحله کشوری قرآن، عترت و نماز راه یافتند.

وی گفت: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در بخش آوایی در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل‌خوانی، حفظ عمومی (۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ جزء و حفظ کل)، اذان و مداحی و در بخش پژوهشی در رشته‌های نهج‌البلاغه، انشاء و احکام نماز، تفسیر و صحیفه سجادیه است.

فهمیده یادآورشد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله استانی و با توجه به زیست بوم جدید در شرایط کرونایی به صورت مجازی و با همکاری داوران و عوامل اجرایی با شرکت یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دوره اول و دوم متوسطه برگزار شد.

وی تاکید کرد: در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز استان البرز در مرحله آموزشگاهی ۸۰ هزار نفر شرکت کردند.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

منبع:ایرنا

326953