آذربایجان غربی

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه گفت: دریاچه ارومیه رو به خشک شدن است و اگر سال آبی آینده هم مثل سال آبی گذشته باشد، به احتمال بسیار زیاد باقیمانده آب تبخیر می‌شود و دریاچه کاملا خشک می‌شود.
سخنگوی صنعت آب با رد شایعاتی مبنی بر خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: در مهرماه سال ۱۳۹۴ تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۴ بود، اما اکنون این عدد به ۱۲۷۰.۱۸ رسیده که این نشان دهنده افزایش تراز دریاچه ارومیه است.
مدیر پانسیون مطالعاتی هوشمند از افتتاح اولین پانسیون مطالعاتی در ارومیه خبر داد و گفت: در پانسیون مطالعاتی دانش‌آموز در محیطی خیلی اختصاصی و تحت نظارت قرار دارد تا احساس راحتی و تمرکز بیشتری در مطالعه داشته باشد و همچنین با وجود افراد مشوق برای تحصیل و مشاوران آموزشی، انگیزه افراد نیز تقویت شده تا بهترین بازدهی در مطالعه را داشته باشند.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲ دهه گذشته، هرسال به طور متوسط ۴۰ سانتی متر از ارتفاع دریاچه ارومیه کاسته شده و اکنون ۹۵ درصد از آب این دریاچه خشک شده است.
احسان مومنی مجری توانمند آذربایجان‌غربی به فینال جشنواره بین المللی ستاره‌های صحنه راه یافت و این جشنواره بین المللی ستاره‌های صحنه به میزبانی کشور ایران در استان کرمان و با حضور هنرمندان بین المللى صحنه برگزار می‌شود.
صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی ۳.۸ ریشتر در شهرستان اهر رخ داد.
مدیر عامل شرکت برق آذربایجان غربی به اتهام اختلاس تحت تعقیب قرار گرفته و پس از دستگیری با قرار بازداشت موقت صادره از بازپرسی روانه زندان شده است.
آذربایجان غربی یکی از استان‌های زیبای کشور است و منطقه کوهستانی به شمار می‌آید و به سبب دارا بودن جاذبه‌های خاص طبیعی سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند و در فصل بهار وتابستان پذیرای مسافران از تمامی نقاط کشور است. این استان که یکی از استان های با تاریخ و تمدن کهن ایران است که بیش از ۳میلیون نفر از اقوام مختلف ترک آذربایجانی ، کرد ، فارس و ... در کنار هم به زندگی می پردازند و بهمین دلیل به استان اقوام و ادیان شهرت دارد. آذربایجان غربی دارای کوه‌های سر به فلک کشیده زیادی است که طبیعت منحصربه‌فرد آن‌که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند .
در نیمه دوم سال و فروردین ماه به علت اب و هوای سرد و کوهستانی این منطقه ،گردش برای مسافران سخت میشود برای همین گردشگران داخلی و خارجی اکثرا نیمه اول سال یعنی بهار و تابستان را برای طبیعت گردی و سیاحت در این استان انتخاب میکنند .
این گزارش تصویری ،مجموعه ای ایست از عکسهای گوشه کوچکی از زیبایی های منطقه مهاباد و اجرلو شهرستان میاندواب که در هفته اول فروردین ثبت شده است.
هنوز با گذشت بیش از ۳۴ سال از بمباران شیمیایی سردشت مدعیان مصدومیت شیمیایی زیادی در این شهرستان است که با برگزاری کمیسیون‌های پزشکی تلاش برای شناسایی جانبازان شیمیایی همچنان ادامه دارد.