آذربایجان غربی

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره در ۲ ماموریت شبانه چهار صیاد متخلف را در رودخانه زاب این شهرستان دستگیر کردند.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: سردشت شهر ایثار، شهادت، فداکاری، استقامت و از خودگذشتگی است.
در ادامه کاوش‌های نجات‌بخشی سد چپرآباد که به‌زودی آبگیری خواهد شد، باستان‌شناسان یک محوطه تاریخی را شناسایی کردند که قدمت آن به هزاره اول پیش از میلاد (حدود سه‌هزار سال قبل) می‌رسد.
شهر خوی در شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی وزارت میراث فرهنگی ،صنایع دستی و کردشگری به عنوان شهر قالی ریز ماهی انتخاب شد.
معاون اجرایی رئیس جمهور با اعلام اینکه با تمام توان و با به روز رسانی خود در مقابل هجمه های دشمن ایستاده ایم، گفت: تحولات جدی در صادرات نفت کشورمان اتفاق افتاده و فروش روزانه نفت به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است.
مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته ۲۰۰۲ بازدید از واحدهای خدماتی و ۷۰۰ مورد بازرسی فنی از شهربازی های استان انجام شد که در پی آن ۲۰۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی نیز ابطال شد.
دریاچه تخت سلیمان پر است از رازهای گوناگون و در طول تاریخ چهره سلاطین و پادشاهان زیادی را به خود دیده است. دریاچه تخت سلیمان تکاب، یکی از اماکن رمزآلود ایران در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی شهر تکاب است. محوطه باستانی تخت سلیمان که وسعتش به ۱۲ هکتار می‌رسد با سازه‌های باقیمانده در این محوطه شامل حصار، دروازه‌های ساسانی و ایلخانی، آتشکده آذر گشنسب، معبد آناهیتا و ایوان غربی معروف به ایوان خسرو احاطه می‌شود. این دریاچه یکی از رمزآلودترین نقطه‌های تاریخی فلات ایران است و افسانه‌ها و روایات تاریخی مهر تاییدی بر این باور هستند. تخت سلیمان دریاچه‌ای است که گذر تاریخ و تمدن‌ها را در دل خود نهفته دارد.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: در سال جاری ۱۶۶۳مورد عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در ارومیه توسط آتش نشانان شهر ارومیه انجام شده که از این تعداد ۹۷۸ مورد اطفاء حریق بوده است.
عضو هیئت رییسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: بودجه شهرداری ارومیه به مبلغ ۳۰۲۲ میلیارد تومان (که ۵۲ درصد آن عمرانی و ۴۸ درصد آن جاری می باشد) با نظر و رای اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تصویب و برای تایید نهایی به کمیته ی انطباق فرمانداری ارسال گردید.