صنایع دستی، فرصتی برای انتقال میراث و اصالت به آیندگان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: هنر دست و صنایع دستی باید حمایت شود و این صنایع، فرصتی برای انتقال میراث و اصالت و فرهنگ عامه به آیندگان است.
تصویر صنایع دستی، فرصتی برای انتقال میراث و اصالت به آیندگان

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا حیدری امروز (۲۱ دی ماه) در اختتامیه نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره سراسری صنایع دستی بسیج که در خانه هدایت ارومیه برگزار شد، گفت: فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه از طریق صنایع دستی و آثار باقی‌مانده به آیندگان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه موزه‌های به شکل‌های مختلف در کشور ایجاد شده‌اند، گفت: این آثار افتخار کشورند و باید در حفظ و نگهداری آنها تلاش و آنها را به آیندگان منتقل کرد.

وی وجود بناهایی را مانند مسجدجامع ارومیه، بازار تاریخی و ... از جمله افتخارهای ارومیه دانست و بیان کرد: ضروری است در حفظ این آثار و بناها برای آیندگان و معرفی آنها بکوشیم.

حیدری درباره نمایشگاه صنایع دستی، اظهار کرد: نمونه‌های فاخری در نمایشگاه به‌نمایش گذاشته شده است و آیندگان به این آثار بیشتر افتخار خواهند کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز گفت: هنر دست و صنایع دستی باید حمایت شود.

مرتضی کاظمی بر لزوم ارج نهادن به هنرهای دستی تاکید کرد و افزود: با توجه و حمایت از هنرهای دستی، مردم تشویق می‌شوند به‌جای صنایع ماشینی از صنایع دستی استفاده کنند.

در این مراسم از خالقان آثار منتخب این جشنواره تجلیل شد.

منبع: ایسنا

585934