جزئیات ماجرای مسمومیت دانش آموزان میاندوآب

تنها یک روز بعد از شروع توزیع شیر رایگان در استان آذربایجان غربی، خبری مبنی بر مسمومیت تعدادی دانش آموز در چهاربرج میاندوآب منتشر شد.رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات یهداشتی درمانی میاندوآب بیان کرد: نمونه شیر‌های توزیع شده به آزمایشگاه ارسال شده و منتظر جواب و علت مسمومیت دانش آموزان هستیم.
تصویر جزئیات ماجرای مسمومیت دانش آموزان میاندوآب

به گزارش سایت خبری پرسون، مسمومیت تعدادی دانش آموز چهاربرجی بازار شایعات درخصوص شیر‌های توزیعی در مدارس را داغ کرد بطوریکه یه مسئول ابتدا شیر‌های توزیعی را عامل مسمومیت عنوان و به فاصله چند ساعت صحبت هایش را تکذیب کرد.

آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس استان آذربایجان‌غربی

روز هجدهم دی‌ماه، خبرگزاری آموزش و پرورش در خبری اعلام کرد، طرح توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی آذربایجان‌غربی، با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان پس از توقف ۶ ساله آغاز شد.

مطهری مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی بیان کرد: طرح توزیع شیر رایگان برای ۳۶۰ هزار و ۷۶۴ دانش‌آموز مقطع ابتدایی در سراسر استان اجرا می‌شود و امیدواریم با موفقیت تا پایان سال‌تحصیلی برگزار شود.

مسمومیتی برخی دانش آموزان / یک مسئول: در حال بررسی شیر‌ها هستیم

تنها یک روز بعد از شروع توزیع شیر رایگان، خبری مبنی بر مسمومیت تعدادی دانش آموز در چهاربرج میاندوآب منتشر شد.

یوسف روستا، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب در این‌باره به صدا و سیما گفت: در پی توزیع شیر رایگان در یکی از مدارس شهر چهاربرج در بین ١٨٠ دانش آموز، نشانه‌هایی از مسمومیت در تعدادی از دانش‌آموزان مشاهده شد.

او افزود: از این تعداد ٢٠ نفر از دانش آموزان این مدرسه دچار مسمومیت با علایم حالت تهوع و شکم درد شدند که با انتقال به مراکز درمانی به صورت سرپایی درمان شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات یهداشتی درمانی میاندوآب بیان کرد: نمونه شیر‌های توزیع شده به آزمایشگاه ارسال شده و منتظر جواب و علت مسمومیت دانش آموزان هستیم.

چند ساعت بعد: تکذیب خبر / مقام مسئول: اظهاراتم تحریف شده

یوسف روستا چند ساعت بعد مصاحبه منتشر شده از او در گفتگو با یک خبرگزاری در خصوص اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر مسمومیت تعدادی از دانش آموزان بر اثر مصرف شیر توزیعی در مدارس شهرستان چهار برج گفت: تهوع و دل درد دانش آموزان هیچ سببیتی مستقیمی با شیر‌های توزیعی در مدارس این شهر ندارد و اظهارات من تحریف و سوء تعبیر شده است.

خبرنگار نزدیک به آموزش و پرورش: دانش آموزان در سلامت کامل هستند

خبرنگار خبرگزاری آموزش و پرورش در رشته توییتی نوشت: دانش آموزان در سلامت کامل بوده و به کلاس‌های درس بازگشته‌اند، مقام مسئولی که مسمومیت را به ارتباط با شیر استرلیزه در صداوسیما اعلام کرده باید در همان بخش خبری اظهاراتش را تکذیب کند نه در یک رسانه دیگر.

با این حال تاکنون هیچ مقام رسمی بصورت رسمی درخصوص چرایی مسمومیت تعدادی از دانش آموزان اظهارنظر نکرده است.

منبع: فرارو

585784