در آذربایجان غربی؛

افزایش 80 درصدی توزیع قوطی شیر خشک

رئیس حوزه فرآورده های طبیعی،سنتی و مکمل آذربایجان غربی از افزایش 80 درصدی توزیع قوطی شیر خشک در آذر ماه سال جاری نسبت به سال گذشته در استان خبر داد.
تصویر افزایش 80 درصدی توزیع قوطی شیر خشک

به گزارش سایت خبری پرسون، فرزاد صیادی فر، اول بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار شد، تصریح کرد: در راستای اجرای طرح ساماندهی شیر خشک و توزیع شیر خشک به دست مصرف کننده واقعی، به واسطه پرداخت سهم یارانه از طریق بیمه سلامت و بدون افزایش قیمت برای مصرف کننده از ابتدای آبان سال جاری بازرسی ویژه از توزیع کنندگان شیر خشک توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو آغاز شد.

صیادی فر اظهار کرد: در این بازرسی از ۴۲۰ داروخانه سطح استان حدود ۲۹۵ مورد بازرسی و ۱۷ بازرسی نیز از شرکتهای پخش انجام شد که در ۵ مورد تخلف گرانفروشی محرز و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه از ۲۰مهر طبق دستورالعملی که صادر شد در سراسر کشور شیر خشک معمولی نیز همانند شیر خشک رژیمی توسط داروخانه ها ثبت می شود تا به این طریق جلوی قاجاق گرفته شود، خاطر نشان کرد: با اجرای طرح ارائه شیر خشک با کد ملی هر نوزاد، هم جلوی قاچاق گرفته می شود و هم اینکه هر بسته شیر خشک در سراسر کشور قابل پیگیری خواهد بود و شاهد فراوانی شیر خشک خواهیم بود.

رئیس حوزه فرآورده های طبیعی،سنتی و مکمل یاد آور شد: برای هر نوزاد زیر ۲سال با کد ملی ماهانه ۲۰ بسته شیر خشک که ۱۰قوطی یارانه ای و ۱۰قوطی با قیمت روی بسته بندی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت مبلغ ۳۱۰۰میلیارد تومان بودجه جهت تامین یارانه مرتبط با شیر خشک در نظر گرفته است.

وی افزود: استان در حال حاضر رتبه اول ثبت مصرف کنندگان شیرخشک را در سامانه تی تک دارد.

صیادی فر با اشاره به اینکه مصرف شیر خشک نسبت به مدت زمان سال گذشته ۷درصد افزایش یافته درحالی که افزایش جمعیتی محسوس در استان نداشتیم، ادامه داد: دلیل این افزایش مصرف، عدم تمایل مادران به دادن شیر خود است، بنابراین مادران به این نکته توجه کنند که مهمترین تغذیه برای نوزاد و کودکان شیر مادر است لذا مادرانی که سالم هستند تا جایی که امکان دارد کودک خود را شیر مادر تغذیه کنند.

منبع: ایسنا

587259