آذربایجان غربی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز طرح تشدید تظارت بهداشتی و شرعی در استان خبر داد و گفت: طرح نظارت  بهداشتی برمراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی با هدف ارتقای بهداشت عمومی در استان آغاز و این طرح از ١۴ اسفندماه امسال شزوع تا ١٢ اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
شیوع ویروس کرونا معادلات و نظم موجود در تعلیم و تربیت و آموزش را به هم زد به طوری که دیگر معلم و دانش‌آموزان محور اصلی تعلیم و تربیت نبوده و مدرسه از مبدا و مکان اصلی آموزش و پرورش خارج شده است که این مهم دغدغه اصلی والدین و خانواده‌ها شده چرا که فرزندان‌ به یکباره وارد دنیای آموزش از راه دور و فضای مجازی و گرداب شبکه‌های آسیب زای اجتماعی شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از رها سازی ۸ خودرو در محور فرعی اشنویه به ترگور توسط پایگاه امداد و نجات جاده‌ای آغ بلاغ خبر داد.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: علاوه بر سهمیه قبلی، ۵۰میلیارد تومان دیگر اعتبار برای پرداخت وام بازنشستگان استان آذربایجان غربی تخصیص داده شد تا هیچ بازنشسته ای در این استان در نوبت وام نماند.
معلم برتر از برگزاری کلاس‌های هوش هیجانی به طور مجازی خبر داد و گفت: همه دانش‌آموزان دارای استعداد هستند و بایستی اهتمام جدی در خصوص شناسایی ظرفیت‌ها به وجود آید در این راستا شناسایی ظرفیتها و قرار دادن دانش آموز در موقعیت متناسب با ظرفیت باعث می‌شود که همه احساس توانمندی کنند، استفاده از همه دانش آموزان در میدان نظریه پردازی و اجرا و ایجاد میدان‌های متفاوت کمک شایانی برای شناسایی استعدادها خواهد کرد.
پیرو اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان مبنی بر وقوع وزش باد شدید از تاریخ ۱۰ آذر لغایت ۱۲ آذر ماه در اغلب نقاط استان و جلوگیری از پیامدهای  احتمالی ناشی از آن ، گلخانه داران نسبت به بازدید از تاسیسات پوشش های گلخانه ای در راستای کاهش خسارتهای احتمالی اقدام و تعمهیدات لازم را در ین زمینه به کارگیرند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی در اولویت قرار گرفتن سه طرح شهرستان بوکان برای جذب اعتبار در سفر ریاست جمهوری به استان خبر داد و گفتت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امید می‌رود مشکلات تصفیه‌خانه بوکان در کوتاه مدت مرتفع شود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از پویش رسانه‌ای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در استان خبر داد و گفت: پویش رسانه‌ای آزاد سازی زندانیان اختصاص به جرایم مالی و جرایم غیر عمد دارد که قریب به اتفاق این افراد  نه دارای سوء نیت و نه علم و عمد هستند و  به دلیل شرایط اقتصادی دچار این مشکل شده‌اند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: در راستای اجرای طرح بهارستان، شبکه برق ۵٠٠ روستای آذربایجان‌غربی تا پایان ۱۴٠٠ بهسازی می‌شوند که تا امروز پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی را شاهد هستیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی از تعدیل روشنایی ۸ هزار چراغ روشنایی در مانور کاهش مصرف برق زمستان خبر داد.
به مناسبت هفته بسیج در آذربایجان‌غربی؛

افتتاح ۷۰ پروژه‌عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی از اجرای ٣۶٠٠ برنامه در طول هفته بسیج آذربایجان غربی خبر داد و گفت: ۷۰ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال در هفته بسیج افتتاح خواهد شد.
جلسه مجمع نمایندگان شمالغرب کشور با حضور وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار و در این جلسه در خصوص بررسی عواقب و تاثیرات خشکی دریاچه ارومیه بر منطقه شمالغرب بحث و بررسی شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از پیشرفت 2/95 درصدی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه خبرداد و گفت: با اتمام خط انتقال پساب، سالانه 1/51 میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.
فرمانده پلیس راه شاهین دژ - تکاب گفت: بر اثر واژگونی اتوبوس در جاده برفی و لغزنده این محور یک نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.