معاونت سینمایی حوزه هنری در سفر به آذربایجان غربی مطرح کرد؛

لزوم کشف استعدادها و توانمندی‌های تولید در استان ها

معاونت سینمایی حوزه هنری گفت: حوزه هنری به دنبال استعدادها و شناخت توانمندی‌های تولید در استان‌های مختلف کشور است.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، حمیدرضا جعفریان طی نشستی با فیلم سازان در ارومیه، با اشاره به ظرفیت‌های خوب در مناطق مختلف کشور اظهار داشت: ایران فقط تهران نیست و ما برای رسیدن به اهداف خود و حضور موفق در عرصه سینمایی باید از همه توانمندی‌های کشور استفاده کنیم.

وی افزود: کشور ما در عرصه تولید آثار سینمایی دارای عقب ماندگی تاریخی است و در مقایسه با معیارهای جهانی ما در تولید فیلم، سریال، مستند، انیمیشن و به خصوص در تولید فیلمنامه خوب بسیار ضعیف هستیم.

معاون سینمایی حوزه هنری در ادامه با اشاره به وضعیت کمی و کیفی آثار «سی و نهمین جشنواره فیلم فجر» در سال جاری گفت: امسال ما شاهد یک جشنواره ضعیف و کم فروغ هستیم که مخاطبان سینما به خصوص خانواده‌ها در آن کمتر شاهد فیلمی با مفهوم ایده‌آل ذهن خود هستند.

در این نشست موضوع های مختلف از جمله حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تولید آثار سینمایی، توجه به موضوع های پرطرفدار و متناسب با روحیه جامعه امروزی، توجه خاص به تولیدات سینمایی در شهرستان‌ها و استفاده از بودجه‌های استانی و ملی در روند تولید فیلم مواردی بود که مطرح و مورد پرسش و گفت‌وگو قرار گرفتند.

معاون سینمایی حوزه هنری و هیئت همراه به منظور بررسی وضعیت سینماهای شهرستان ارومیه و روند ساخت و ساز پردیس سینمایی این کلانشهر و همچنین آشنایی با وضعیت تولید در عرصه سینمایی در آذربایجان غربی بیستم بهمن ماه سال جاری به این شهرستان مرزی سفر کرده بود.

انتهای پیام/

231943