در میاندوآب؛

زندانی محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت

رییس دادگستری میاندوآب‌ گفت: زندانی محکوم به قصاص در میاندواب با رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام گل‌حسین اظهار داشت: امسال این یازدهمین پرونده قتل است که با رضایت اولیای دم در این شهرستان منجر به صلح و سازش شده‌است.

وی بیان کرد: این زندانی در سال ۱۳۹۷ به علت اختلاف شخصی مرتکب قتل شده بود و پس از رسیدگی‌های قضایی رای دادگاه مبنی بر اجرای حکم قصاص صادر شد.

رییس دادگستری میاندوآب بیان کرد: با تلاش همکاران شورای حل اختلاف شماره ۱۲، وساطت ریش‌سفیدان و افراد ذی‌نفوذ رضایت اولیای دم برای گذشت از اجرای این حکم گرفته شد و امروز این زندانی ۴۰ ساله با رضایت خانواده مقتول دوباره به زندگی برگشت.

حجت الاسلام گل حسینی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون شورای حل اختلاف میاندوآب‌ در زمینه ایجاد صلح و سازش در ۱۱ پرونده منجر به قتل رتبه نخست استانی را به خود اختصاص داده و در سال گذشته نیز این شهرستان با گرفتن رضایت اولیای دم در ۱۰ پرونده منجر به قتل رتبه نخست استانی را کسب کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در همین زمینه شورای حل اختلاف میاندوآب‌ یکی از شوراهای حل اختلاف ممتاز کشوری شناخته‌ شد، خاطرنشان کرد: گذشت و سازش در میاندوآب به فرهنگ تبدیل شده و امیدوارم منشأ خیر و برکت برای گذشت کنندگان و خانواده‌های آنان باشد.

انتهای پیام/

231645