بستری 471 بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۴۷۱ نفر به علت ابتلا به سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی بستری هستند که هرچند ۴۸ نفر کمتر از بیشترین میزان طی اسفند ماه گذشته است اما رقم بالایی به شمار می رود.
تصویر بستری 471 بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده اظهار داشت: در حال حاضر ۴۷۱ نفر به خاطر سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی بستری هستند که هرچند ۴۸ نفر کمتر از بیشترین میزان طی اسفند ماه گذشته است اما رقم بالایی به شمار می رود.

وی افزود: ۱۴۷ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش‌های آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان، تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این آمار حدود ۵۰ درصد بیشتر از آمار اوایل بهمن سال گذشته است که کمترین میزان بستری شدگان در مراکز آی سی یو استان به تعداد ۹۹ نفر ثبت شد.

آقازاده با اشاره به اینکه 147 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند اضافه کرد: تعداد ۳۳ نفر تحت دستگاه ونتیلاتور قرار داشته و با کمک این دستگاه تنفس می‌کنند که شرایط آنان نیز بسیار نامناسب‌تر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به ابتلای ۱۳۷ نفر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان اظهار کرد: از این تعداد، ۸۹ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

خاطرنشان‌می‌شود تاکنون ۱۱۹ هزار و ۲۹۱ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/

278418

مطالب مرتبط