مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان:

افزایش پهنای باند اینترنت در آذربایجان‌غربی به 3هزار و 8گیگابیت بر ثانیه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از افزایش پهنای باند ورودی استان خبر داد و گفت: پهنای باند ورودی آذربایجان‌غربی در ابتدای دولت ۶.۷ گیگابیت بر ثانیه بود که امروز به سه هزار و هشت گیگابیت برثانیه رسیده است.
تصویر افزایش پهنای باند اینترنت در آذربایجان‌غربی به 3هزار و 8گیگابیت بر ثانیه

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، قاسم جلیلی نژاد اظهار داشت: پهنای باند ورودی آذربایجان‌غربی در ابتدای دولت ۶.۷ گیگابیت بر ثانیه بود که امروز به سه هزار و هشت گیگابیت بر ثانیه رسیده است و ظرفیت پهنای باند ورودی استان طی هشت سال گذشته ۴۴۹ برابر شده که با توجه به ظرفیت، یک ششم زیر بار رفته و ‏پنج ششم آن آزاد ‏بوده و قابل بهره برداری است. ‎

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بحث شبکه ملی اطلاعات ۹۰ درصد ‏از تعهدات خود را ‏در زمینه تامین زیرساخت‌های ارتباطی در آذربایجان‌غربی انجام داده است عنوان کرد: در این راستا امروز ظرفیت پهنای ‏باند بهره‌برداری شده این استان به ۴۶۶ گیگابایت بر ثانیه رسیده ‏است در حالی که طی هشت سال گذشته ۳.۴ گیگابایت بر ثانیه ‏بود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پوشش اینترنت پرسرعت روستایی و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در ابتدای ‏فعالیت ‏دولت صفر بود، عنوان کرد: تاکنون یک هزار و ۶۸۴ روستای آذربایجان‌غربی به ‏شبکه ملی ‏اطلاعات متصل شده است‎ ‎

وی ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه مقرر ‏شده ۸۰ درصد روستاهای بالای۲۰ خانوار به ‏اینترنت دسترسی پیدا کنند و هم اکنون بیش از ۷۶ ‏درصد آن محقق شده است و در صورت تامین تجهیزات تا پایان سال ۱۰۰ درصد تعهد ‏وزارت متبوع تحقق می‌یابد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: در فاز نخست توسعه ‏ارتباطات روستایی یک هزار و ۱۵۰ روستا و در فاز دوم که فعلا ‏در حال انجام است، ۲۶۳ روستا در سطح استان از ‏اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند که با تامین تجهیزات مابقی روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز تحت پوشش قرا می گیرند.

جلیلی نژاد با اشاره به اینکه ۴۸ شهر آذربایجان‌غربی ‏از ‏امکانات آخرین نسل تلفن همراه برخوردار هستند تصریح کرد: سرویس اینترنت پهن باند به دلیل سرعت آن بیشترین دسترسی را در اینترنت دارد که در چهار قالب DSL یا خط مشترک دیجیتال، فیبر نوری، کابل و ماهواره ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

281759

مطالب مرتبط