آذربایجان غربی

مدیر پایگاه ملی حسنلو نقده گفت: تعداد ۶۹ قلم از اشیای موجود در موزه‌های باستان‌شناسی ارومیه، نقده و پایگاه ملی محوطه تاریخی حسنلو که عمدتا شامل ظروف سفالی، اشیای مفرغی و ادوات جنگی بوده در فهرست آثار ملی ثبت شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: طبق گفته وزیر بهداشت ویروس هندی در آذربایجان‌غربی نیز شناسایی شده که می‌طلبد محدودیت‌ها و پروتکل‌ها به صورت جدی اجرایی شود.
مراسم معنوی سومین و آخرین شب از لیالی پر فضیلت قدر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی مانند سراسر کشور در مساجد آذربایجان‌غربی به صورت حضوری برگزار و "نوای الهی العفو" در آسمان طنین انداز شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی از معدوم سازی سه هزار و ۴۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌ خام دامی غیر بهداشتی که در ایام ماه مبارک رمضان در استان کشف شده بود خبر داد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد؛

نجات فرد گرفتار شده در ارتفاعات قورغه(دره نژ) اشنویه

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌‎غربی گفت: فردی در اثر سقوط به دره در ارتفاعات قورغه از توابع شهرستان اشنویه توسط امدادگران پایگاه هلال‌احمر نجات یاف
معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و ایجاد همدلی و مواسات بین افراد جامعه 40 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونایی تا پایان ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود.
استاد حوزه و دانشگاه آذربایجان‌غربی در خصوص فضیلت ‌شب‌های قدر گفت: باید قدر خان رحمت الهی را بدانیم، مبادا آن چه که خود داریم از دیگران تمنا کنیم. شب قدر یک شب بیشتر نیست، قدر شب قدر را دانستن خود توفیقی جدا می‌طلبد سعی کنیم در این شب عزیز به خدا برگردیم و دوستی هایمان را با او تجدید کنیم که او خود وعده داده است که دوست هر کسی است که دوستی ندارد.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: مردم مراقب کلاهبرداری با عناوین «کارت هوشمند بیمه» باشند زیرا بیمه سلامت هیچ تماس تلفنی و پیامکی با مردم ندارد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد؛

ابتلای هفت کارگر کارخانه‌ای در شهرستان شوط به نوع جدیدی از ویروس کرونا

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتلای هفت کارگر کارخانه‌ای در شهرستان شوط خبرداد و گفت: این افراد به خاطر مشکوک بودن به نوع جدیدی از ویروس کرونا قرنطینه شده‌اند که البته بررسی‌های لازم در این خصوص در حال انجام است.
رییس هیات عالی نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان‌غربی:

12 اردیبهشت 1400 آخرین مهلت اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده است

رییس هیات عالی نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امروز، آخرین مهلت اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده است، گفت: نفراتی که جزو رد صلاحیت‌های شورای اسلامی شهر ارومیه هستند، تا ۱۲ اردیبهشت فرصت دارند تا نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مطرح کرد؛

غیر فعال بودن 120 معدن در آذربایجان‌غربی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از راکد و غیرفعال بودن ۱۲۰ معدن در استان خبر داد و گفت: این واحدها به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم راکد و غیرفعال است.
منطقه خلیج فارس به دلایل شرایط توپوگرافی، ویژگی‌های ژئواستراتژیکی خاصی را به برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس داده است که در رأس این کشورها ایران می‌باشد، بنابراین ایران با ویژگی‌های ژئواستراتژیک منحصر به فرد خود می‌تواند در ایجاد امنیت منطقه خلیج فارس بسیار مؤثر باشد. وجود چنین قدرت منطقه‌ای باعث خروج تدریجی نیروهای خارجی و عدم حضور بیشتر آنها در دراز مدت می‌شوند.
پروژه تله‌کابین ارومیه به طول 36 کیلومتر، به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان آذربایجان‌غربی است که در سال ۷۹ کلنگ زنی شده و طبق وعده مسوولان سال ۹۳ قرار بود فاز اول آن به بهره‌برداری برسد، با توجه به گذشت 21 سال از کلنگ‌زنی این پروژه عظیم و با وجود وعده‌ وعید مسوولان این مجتمع گردشگری عظیم همچنان به حال خود رها شده است.‌
رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای استان:

بستری 1352 بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی طی 24 ساعت گذشته

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان‌غربی گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 1352 بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد 542 نفر مشکوک به کرونا و 988 نفر مبتلای قطعی به بیماری کرونا هستند.