رییس اتاق تعاون آذربایجان‌غربی خبر داد؛

فعالیت 1870 شرکت تعاونی در آذربایجان‌غربی/صدور 581 کارت بازرگانی طی سال گذشته

رییس اتاق تعاون آذربایجان‌غربی گفت: تعداد 6 هزار و 785 شرکت تعاونی در استان وجود دارد که از مجموع این تعداد یک هزار و 870 شرکت تعاونی در استان فعال هستند.
تصویر فعالیت 1870 شرکت تعاونی در آذربایجان‌غربی/صدور 581 کارت بازرگانی طی سال گذشته

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، باقر خلیلی در نشست خبری با اصحاب‌ رسانه اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۶ هزار ۷۸۵ شرکت تعاونی در استان وجود دارد که تعداد یک هزار و ۸۷۰ شرکت تعاونی در استان فعال هستند.

وی با ابراز تاسف بیان کرد: هم اکنون در استان سه هزار ۶۰۰ شرکت تعاونی غیر فعال در استان وجود دارد و تعداد یک هزار و ۳۱۵ تعاون در حالت مبهم و نامشخص قرار دارند که اتاق تعاون استان در تلاش است مشکلات موجود در این بخش را حل و برای رفع موانع موجود نیاز به انسجام و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در استان می‌باشد.

رییس اتاق تعاون آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در استان آذربایجان‌غربی تعداد کل اعضای تعاونی 2 میلیون و ۸۲۳ هزار و ۱۷۵ نفر هستند در این راستا در استان تعداد ۳۱ هزار و ۷۳۷ نفر شاغل در بر داشته که اگر تمام تعاونی ها فعال بودند برای یکصد هزار نفر اشتغال ایجاد کند.

خلیلی با گلایه مندی از دستگاه حاکمیتی استان عنوان کرد: با توجه به اینکه آذربایجانغربی یک استان مرزی است اما تمام خدمات مرزی تا ۳۰ کیلومتری مرزی استان ارائه میشود و با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی، استان محرومی است ضرورت دارد این دیدگاه در استان اصلاح شود و تا ۵۰ کیلومتری خدمات ارائه شود.

وی ادامه داد : طی سال گذشته برای 9 هزار و 952 نفر دوره‌های آموزشی پیله‌وران به میزان 79 هزار و 616 نفر ساعت برگزار شده و نیز در سال 99 برای 581 نفر کارت بازرگانی صادر شده است.

خلیلی از عمده اقدامات انجام شده در بخش اتاق تعاون استان طی امسال به تصویب اعزام هیات‌های تجاری به کشورهای ترکیه، عراق و آذربایجان اشاره کرد و گفت: برگزاری ۲ نمایشگاه داخلی در تیر و شهریور سال جاری و برگزاری نمایشگاه خارجی در کشورهای نخجوان،عراق،قره باغ آذربایجان در بخش مصالح ساختمانی و معدنی پیش بینی شده است.

رییس اتاق تعاون آذربایجان‌غربی به وجود مشکلات عدیده‌ای در خصوص مساکن مهر اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته ۴۵۶ پرونده داوری تشکیل شده است که بیشترین پرونده تشکیلی مربوط به شرکت تعاونی مسکن مهر بوده است.

انتهای پیام/

303529

مطالب مرتبط