طرز تهیه فلافل هندی

فلافل هندی که به آن پاکورا نیز گفته می‌شود، یک غذای محبوب در آشپزی هند است و از اصلی‌ترین مواد غذایی در جشن‌ها و مراسم مختلف در این کشور به حساب می‌آید. این غذا شباهت زیادی به فلافل خاورمیانه‌ای دارد اما با این تفاوت که در تهیه آن از نخود فرنگی یا سایر حبوبات به جای نخود استفاده می‌شود و با ادویه‌جات مخصوص هندی طعم‌دار می‌شود.
تصویر طرز تهیه فلافل هندی

به گزارش سایت خبری پرسون، در اصل فلافل غذایی است که مربوط به کشورهای عربی و جنوب ایران بوده ولی به علت طعم و مزه لذیذ آن، در بسیاری از مناطق مختلف دنیا از جمله هندوستان گسترش یافته و آن را پخته و مصرف می‌کنند.

در این بخش فلافل را بر اساس دستورالعمل هندی برایتان شرح می‌دهیم.

* مناسب برای: ۴ الی ۶ نفر

* درجه سختی: آسان

اطلاعات زمانی پخت فلافل هندی
زمان آماده سازی زمان پخت کل زمان
۲۰ دقیقه ۲۰ دقیقه ۴۰ دقیقه

مواد لازم

مواد لازم برای پخت فلافل هندی به شرح زیر می باشد:

  • نخود: ۲۰۰ گرم یا یک لیوان
  • باقالی سبز: ۲۰۰ گرم یا یک لیوان
  • پیاز متوسط: ۱ عدد
  • سیر: ۵ حبه
  • پودر کاری: ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز: به میزان لازم
  • نمک: به میزان لازم
  • بیکینگ پودر: ۱ قاشق چایخوری

فلافل هندی

طرز تهیه

گام اول:

ابتدا برای درست کردن فلافل هندی از ۲۴ ساعت قبل نخودها را در آب خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود. باقالی‌های سبز را مدتی در آب خیسانده و آبکشی کنید.

پیاز و سیر را پوست گرفته و چهار قاچ کنید. نخودها را به همراه باقالی در دستگاه غذاساز ریخته و یک دور آسیاب کنید.

گام دوم:
پیاز و سیر را به مخلوط باقالی و نخود افزوده و مجدداً آن را چرخ کنید تا مایه یکدست و لطیفی از آن حاصل شود.

مخلوط را در یک کاسه متوسط ریخته و در آن نمک، پودر کاری، بکینگ پودر و فلفل را افزوده با دست شروع به ورز دادن کنید.‌ سپس درب آن را گذاشته و برای یک ساعت در یخچال بگذارید تا مواد به خورد یکدیگر رفته و استراحت کند.

گام سوم:
بعد از گذشت این مدت مایه فلافل را از یخچال خارج کرده و با استفاده از قالب ویژه فلافل آن را فرم دهید.

مقدار زیادی روغن در تابه ریخته و آن را بر روی حرارت متوسط بگذارید تا داغ شود.‌ فلافل‌ها را در روغن ریخته و اجازه دهید هر دو طرف آن برشته شده و مغز پخت شود. پس از پختن فلافل‌ها را از تابه بیرون آورده و بر روی یک توری فلزی روغن گیر بگذارید تا روغن اضافی از آن خارج شود.

پس از پخته شدن همه فلافل‌های هندی، آن را به همراه سس گوجه فرنگی فلفلی و سس خردل سرو کرده و به همراه تمر هندی نوش جان کنید.

نکات مهم

– برای اینکه فلافل‌ها بافت مناسبی داشته باشند و هنگام سرخ شدن از هم نپاشند، بسیار مهم است که مواد اولیه به دقت اندازه‌گیری و آماده شوند.

– فلافل هندی را می‌توان به صورت سرخ شده یا در فر پخت که هر دو روش خود مزایا و معایبی دارد. پخت در فر سالم‌تر است ولی سرخ کردن طعم دلچسب‌تری به فلافل می‌بخشد.

منبع: فردای تازه

741792

مطالب مرتبط