انتخابات ایران؛ الگویی برای رأی اجباری غرب

فرهاد فاضلی نویسنده و پژوهشگر طی یادداشتی نوشت: انتخابات آزاد ایران الگویی برای سیاست رأی اجباری در غرب و کشورهای مدعی دموکراسی است.
تصویر انتخابات ایران؛ الگویی برای رأی اجباری غرب

به گزارش سایت خبری پرسون، فرهاد فاضلی نویسنده و پژوهشگر در حوزه فرهنگ طی یادداشتی نوشت: آزادی در لغت‌نامه‌های مختلف به معنای ر‌هایی، اختیارداشتن، مختاربودن، خود تصمیم گرفتن خلاصه می‌گردد که متضاد آن اسارت، بندگی، رقیت و... می‌باشد.

اگر به طور علمی و اصولی در چهارچوب اساسی و ارزشمند اجتماعی انسان در شرایط آزادی قراربگیرد، سرمایه واقعی شخصیت او مایل به ارتقا را در خود می‌سازد و کاملاً ارزشمند، مفید و مؤثر می‌گردد.

معنی واقعی آزادی یک ملت در فرهنگ‌سازی کشور خود مشخص و معلوم می‌‍گردد.

آزادی‌های فکر و عقیده، مذهب، انتخاب اقامت، کسب و کار و.... یکی از آزادی‌های مهم اجتماعی مردم در کشور جمهوری اسلامی ایران شرکت کردن در برگزاری انتخابات می‌باشد.

با توجه بر اسناد گوناگون، ارزشمند و موجود و بسیار معتبر از کشور جمهوری اسلامی ایران نشان از ارزشمند بودن مردم ایران که موجب مهد فرهنگ و تمدن در سراسر جهان بوده‌اند و می‌باشند است.

انتخاب رئیس اداره اجرایی کشور ایران که همان قوه مجریه می‌باشد که با برگزاری مراسم انتخابات در سراسر کشور و تمامی نمایندگی‌‎‌های سیاسی یا همان سفارت‌خانه‌های ایران در دنیا وجود دارد، با حضور ایرانیان توسط خود مردم انتخاب می‌شود.

این مهم در کشور جمهوری اسلامی ایران پس از برگزاری یک انتخاب مردمی برای تشکیل دولت جمهوری اسلامی در کشور و با بیش از ۹۸ درصد رأی بر موافقت و یا آری بر تشکیل دولت جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ صورت پذیرفت و پس از تدوین و تغییر در قانون اساسی اداره انتخاب رئیس جمهور یا همان رئیس قوه مجریه توسط خود مردم کشور مرقوم شد و از همان زمان ملت ایران به طور کاملاً آزادانه می‌توانند در اداره امور کشور خویش مشارکت داشته باشند و به نوعی سرنوشت کشور خود را با انتخاب یکی از نامزد‌های برتر و اصلح‌‎تر رقم بزنند.

با توجه بر این مهم و اسناد موجود و منتشر شده در کل دنیا کشور‌هایی چون: آرژانتین، برزیل، اسپانیا، برژیک، مکزیک، هلند، استرالیا، یونان، اروگوئه، مصر، پاراگوئه، پاناما، سنگاپور، پرو، لبنان، لوکزانبرگ، تایلند، هندراس، سنگاپور، ساموآ، ونزوالا، کونگو، پاناما، حتی ترکیه و... شرکت نمودن در برگزاری انتخابات برای تمامی مردم کشورشان از سوی حاکمیت کشور یک اجبار بوده و است و مجازاتی چون جریمه‌های نقدی مانند اخذ ده درصد از حقوق یا در آمد اشخاص و محدودیت‌های زمانی برای استفاده از انواع خدمات اجتماعی و حتی تمدید و یا گرفتن گذرنامه و گواهینامه رانندگی و ممنوعیت زمانی برای کسب و کار و.... و حذف بخشی از حقوق مدنی اشخاص در دادگاه‌ها در نظر گرفته شده است که این قوانین در چند سال گذشته بسیار شدیدتر و سخت‌گیرانه‌تر از زمان حال آنان بوده است.

برخی از نادانان یا در خواب رفتگان و یا مفسدانی که در گوشه و کنار دم از آزادی در سراسر دنیا می‌زنند و می‌گویند مردم کشور‌های مذکور همگی دارای آزادی کامل اجتماعی می‌باشند، کاملاً نادرست بوده و است. بر اساس اسناد منتشر شده از شبکه‌های تلویزیونی و رادیوئی کشور‌های مانند اسپانیایی زبان در ایالات متحده آمریکا و دیسکاوری و سنترال آمریکا بر اجباری بودن شرکت تمامی مردم در انتخابات کشور را تأیید و بر مجازات شرکت نکردن تأکید دارند.

باید بر این اصل مهم توجه داشت که همواره مردم ارزشمند و فهیم کشور جمهوری اسلامی ایران تاکنون کاملاً آزادانه در برگزاری تمامی انتخابات کشوری شرکت نموده‌اند و نامزد‌های انتخابی را آزادانه انتخاب نموده و در سرنوشت کشور خود دخالت داشته‌اند.

امیدوارم در آینده نیز مردم شریف و محترم با انتخاب درست و آگاهی هرچه بیشتر در سرنوشت کشور خود گام‌های مفیدتر و ارزشمندی را بردارند.

منبع: تیتر یک

705326