دعوت یک فعال سیاسی از مردم برای شرکت در انتخابات

یک فعال سیاسی اصول‌گرا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت چهادرهمین دوره انتخابات رییس جمهوری گفت: مردم برای استحکام و سربلندی ایران اسلامی حضور گسترده و پرشوری در پای صندوق‌های رای داشته باشند و با بی‌تفاوتی، حق انتخاب را از خود سلب نکنند.

تصویر دعوت یک فعال سیاسی از مردم برای شرکت در انتخابات

به گزارش سایت خبری پرسون، مراد کاظمی روز یکشنبه افزود: رای دادن و مشارکت در تصمیم‌گیری‌های مهم سیاسی یک حق قانونی است و نباید به راحتی از کنار آن گذر کرد.

وی اظهار داشت: برخلاف برخی کشورهای مدعی دموکراسی که اهمیتی به شهروندان خود نمی‌دهند در نظام جمهوری اسلامی اصل توجه به مردم و نظر آنان است.

این فعال سیاسی اصول‌گرا گفت: در همین ارتباط براساس قانون اساسی ، سالانه به طور میانگین یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود در حالی که بسیاری از کشورها با انتخابات بیگانه هستند.

وی ادامه داد: همانطور که نظام جمهوری اسلامی تا به نظر ملت احترام می‌گذارد این وظیفه ما است که برای نظام خود احترام قائل شویم و در پای صندوق‌های رای حضور همگانی داشته باشیم.

کاظمی ادامه داد: این صحیح نیست که امروز با رای خود در انتخاب فرد اصلح مشارکت نداشته باشیم و بعد از شرایط ایجاد شده انتقاد و اظهار نارضایتی داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصول‌گرا گفت: در این شرایط حساس دوست و دشمن چشم به مشارکت ملت ایران در چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری دوخته‌اند.

وی افزود: حضور نیافتن مردم در این آوردگاه سیاسی موجب می‌شود دشمن با تهدید و تشدید محدودیت‌ها نظام را تحت فشار سنگین‌تری قرار دهد درحالی که حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای بیانگر پشتیبانی ملت از نظام است.

کاظمی با تاکید براینکه انتخابات امتیازی مهم برای مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های سیاسی است یادآور شد: مشارکت همگانی مردم در صحنه انتخابات بیانگر مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت دموکراسی و مردم سالاری دینی است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و سعید جلیلی با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

694894