سیر صعودی «میزان مشارکت» در انتخابات در نظرسنجی ها

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از سیر صعودی میزان مشارکت در انتخابات براساس نظرسنجی‌های متعدد خبر داد و تاکید کرد: هفته داغ انتخاباتی را پیش رو داریم.

تصویر سیر صعودی «میزان مشارکت» در انتخابات در نظرسنجی ها

به گزارش سایت خبری پرسون، علی شعبانی، امروز(دوم تیر) در نشست کمیته فضای مجازی انتخابات ریاست جمهوری در استان با اشاره به گرم شدن لحظه به لحظه تنور انتخابات، گفت: با توجه به تایید صلاحیت شش کاندیدا از طیف‌های مختلف، در حال حاضر شاهد یک فضای رقابتی خوب در سطح جامعه هستیم.

وی افزود: بر اساس نظرسنجی‌های متعدد میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری روند صعودی و امیدوارکننده دارد و با توجه به شواهد پیش بینی می‌شود هفته داغی پیش رو داشته باشیم.

رای به هرکدام از شش کاندیدای انتخابات رای به جمهوری اسلامی است

شعبانی با اشاره به دیدگاه و نظرات مختلف شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: قطعا نگاه هر شش کاندیدا با هم متفاوت است، اما آنچه مهم است این است که هر شش کاندیدا گفتمان درون انقلابی دارند و هر کدام از آنها که با رای مردم موفق به تشکیل دولت شود، عملا دولت جمهوری اسلامی را تشکیل می دهد. بنابراین هر رای در این انتخابات به هر کاندیدا، عملا رای به جمهوری اسلامی است و در همین راستا نیاز است که مشارکت بیش از پیش افزایش یابد.

شعبانی با اشاره به وضعیت جهان و منطقه گفت: ایران در حال تبدیل شدن به یک هژمونی و ابرقدرت است و در همین راستا مشارکت بالا می تواند این روند را تسریع کرده و جایگاه ایران را بیش از پیش در معادلات جهانی بالا برد.

رییس ستاد انتخابات استان گفت: انتخابات دو پیام مهم دارد. یک پیام امیدوارکننده برای دوستان و یک پیام ناامیدکننده برای دشمنان و در همین راستا باید بدانیم کارکرد انتخابات بیش از آنکه داخلی باشد، کارکرد بین المللی داشته و پیام اقتدارآفرینی ایران به تمام کشورهای جهان است.

وی افزود: امروز چشم جهان به انتخابات ایران است و این مهم است که چه پیامی به جهان صادر می کنیم. وقتی در شهادت رییس جمهوری برخی کشورها عزای عمومی اعلام می کنند یعنی در ائتلاف با شما هستند و نیاز است که به این دوستان پیام امیدوارکننده صادر شود.

وی افزود: در همین راستا رهبر معظم انقلاب فرمودند که مشارکت بر انتخاب فرد ارجحیت دارد، چرا که هر رای فارغ از هر کاندیدایی، رای به جمهوری اسلامی است، لذا انتظار ما از کاندیداها، هواداران آنها، ستادهای این عزیزان و رسانه‌ها این است که تلاش خود را برای افزایش مشارکت در این انتخابات به کار گیرند.

ستادهای انتخاباتی از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنند

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم بکارگیری ظرفیت رسانه ها جهت افزایش مشارکت، گفت: امروز اهمیت رسانه ها برهیچ کس پوشیده نیست و اگر در گذشته استفاده از رسانه تنها یک مزیت و بعدها یک نیاز بود، امروزه با وجود فضای مجازی و شبکه های اجتماعی رسانه به همه چیز زندگی ما تبدیل شده و عملا انسان در محاصره رسانه قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت بسیاری افراد در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت: امروز با ایجاد این ظرفیت‌ها عملا هر فرد یک رسانه در اختیار دارد و همین رسانه‌های خرد امروزه اثرگذاری بیشتری در جامعه دارند.

شعبانی افزود: در همین راستا نیاز است که از ظرفیت تمامی رسانه ها برای افزایش مشارکت در انتخابات استفاده شود و از ستادهای کاندیداها در استان می خواهیم که این ارتباط را تقویت کرد و از طرفی هم رسانه ها ظرفیت های خود را به ستادها معرفی کنند.

وی با استقبال از برپای هرگونه تریبون آزاد گفت: فقط قبل از برپایی جهت انجام هماهنگی و تامین امنیت مراسم، افراد باید مجوز کسب کرده و سپس اقدام به برپایی تریبون آزاد کنند.

شعبانی در پایان ابراز امیدواری کرد: با حضور و مشارکت بالای مردم فردی به عنوان رییس جمهور انتخاب شود که زمینه تعالی ایران را فراهم کرده و حرکت در مسیر اقتدار ملت و کشور را تسریع کند.

منبع: ایسنا

693585