درخواست ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان از مردم

ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در تهران امروز - شنبه دوم تیر ماه ۱۴۰۳- میزبان اسحاق جهانگیری، محمدرضا نعمت زاده، پیروز حناچی، مصطفی هاشمی طبا و علی عبدالعلی زاده بود.

تصویر درخواست ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان از مردم

به گزارش سایت خبری پرسون، پیروز حناچی در همایش مهندسان، کارآفرینان و فعالان صنعت، معدن و تجارت ستاد مسعود پزشکیان گفت: طبیعتاً از خودمان می‌پرسیم که به چه دولتی نیازمندیم. مهم است که اگر ۱۵۰ هزار نفر در تهران امضا جمع می‌کنند برای اینکه کاری انجام نشود، رئیس جمهور به آن توجه کند نه اینکه به آن بی‌تفاوت باشد یا لج بازی کند.

حناچی: دولتی می‌خواهیم که به مسائل عکس‌العملِ درست نشان دهد

وی ادامه داد: ما دولتی می‌خواهیم که به مسائل عکس‌العملِ درست نشان دهد، برای رفع مشکل محیط زیست و گرمایش زمین، ترافیک، آب، هوا و مسائلی که برای مردم مشکل ایجاد می کنند، برنامه ریزی کند.

حناچی ادامه داد: ما دولتی نمی‌خواهیم که وقتی متوجه بزرگترین فساد اقتصادی می‌شود به آن بی‌تفاوت باشد. ما دولتی می‌خواهیم که به جوانان احترام بگذارد و برای اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان احترام قائل باشد.

نعمت‌زاده: امیدواریم حضور مردم در انتخابات چشمگیر باشد

سپس محمدرضا نعمت‌زاده در سخنانی گفت: آنچه که از پزشکیان متوجه شدم این است که می‌خواهد فضا را برای زندگی فراهم کند تا مردم به زندگی برگردند.

وی ابراز امیدواری کرد حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری چشمگیر و افزایشی باشد.

وی گفت: امیدوارم یک بار دیگر حماسه دوم خرداد تکرار شود.

نعمت زاده ادامه داد: با قلم و زبان و اقداماتتان می‌توانید تغییر ایجاد کنید، فکر نکنید کاری از دستتان بر نمی آید. ما شیعه حضرت علی هستیم و باید بتوانیم علی وار زندگی کنیم.

جهانگیری: آغاز حل مسائل پیش رو از اقتصاد نیست بلکه از سیاست است

اسحاق جهانگیری نیز در سخنانی، گفت: آنچه که باعث جمع شدن ما در این مراسم شد دغدغه ایران، مردم سالاری، توسعه، رفع فقر و فساد و تبعیض و رفع مشکلات معیشتی است، معنی این دغدغه‌ها این است که باید رئیس جمهوری انتخاب کنیم که در عمل واقعاً پایبند و وفادار به مردم باشد، اما چگونه می‌تواند این کار را انجام دهد؟

وی افزود: کشور با ابرچالش‌ها، عدم تناسب بین منابع و درآمدها، انرژی، بودجه، نظام بانکی و صندوق‌های بازنشستگی روبروست. با وجودی که درباره این مسائل فکر و برنامه ریزی شده است اما به دلیل تبعاتی که دارد هیچ مسئولی زیر بار اصلاح این فرایندهای معیوب نمی‌رود، اما وضعیت کشور به مرحله‌ای رسیده که دیگر تردید درست نیست. دومین ذخایر نفت و گاز جهان را در اختیار داریم اما در فصل زمستان با کمبود گاز، مواد اولیه و انرژی روبرو می‌شویم و در تابستان با کاهش برق روبرو می‌شویم. برای ناترازی انرژی برنامه داریم و می‌توانیم آن را درست کنیم. در آخرین جلسه شورای انرژی در دوره مسئولیت بنده در دولت باید بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌شد تا بین تولید و مصرف گاز و نفت تعادل برقرار شود.

جهانگیری ادامه داد: باید خروج خودروهای فرسوده در دستور کار قرار گیرد تا ده‌ها میلیارد دلار اتلاف انرژی متوقف شود.

وی با اشاره به دغدغه جوانان کشور گفت: آغاز حل مسائل پیش رو از اقتصاد نیست بلکه از سیاست است. در سیاست داخلی نیاز به اجماع سازی داریم و باید خودی و غیر خودی کنار گذاشته شود و همه ایرانیان در سرنوشت خود سهیم شوند. در سیاست خارجی نیز به سیاستی نیاز داریم که با دنیا در شأن ملت ایران تعامل شود. مردم ایران نمی‌توانند همیشه در تحریم زندگی کنند. پیامبر اکرم هم بیش از سه سال در تحریم زندگی نکردند.

وی ادامه داد: مدیر کشور باید هم علم و اراده حل مشکلات را داشته باشد و هم کارنامه خوبی در گذشته برای رفع چالش‌های بزرگ ثبت کرده باشد.

جهانگیری ترمیم و احیاء سرمایه اجتماعی را از اهداف پزشکیان برشمرد و تاکید کرد: احیای سرمایه اجتماعی با اصلاح فقر و فساد و بهبود معیشت درست می‌شود. برای رفع فساد باید کارنامه اجرایی نشان داد نه اینکه فقط ادعا کرد. تقریباً تمام فسادهای بزرگ در زمانی که مدیریت کشور یکدست شد، اتفاق افتاد نمونه این فاسدها امثال بابک زنجانی‌ها هستند.

وی تاکید کرد: کشور با علم و عقل و اراده اداره می‌شود نه بی‌عقلی و جمود فکری.

جهانگیری از مردم خواست تا در انتخابات مشارکت جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: ضرورت ایجاب می‌کند تا یکایک مردم از فرصت انتخابات استفاده کنند و رای های خاموش را پای صندوق انتخابات بیاورند. میدان برای مشارکت مردم فراهم است. این انتخابات نسبت به انتخابات گذشته رقابتی‌تر است. برخی مردم به دلیل نارضایتی از عملکرد گذشته هنوز مرددند که در انتخابات شرکت کنند یا نکنند به همین دلیل مایوس و بی‌تفاوت هستد. باید کاری کرد این افراد از بی‌تفاوتی خارج شوند و در انتخابات مشارکت کنند تا کشور از این دوره حساس به خوبی عبور کند.

جهانگیری گفت: پزشکیان نسبت به ایران و فرزندان ایران دغدغمند است و در کارش فیلم بازی نمی‌کند. او اینطور نیست که در یک انتخابات یک رنگ بگیرد و در انتخابات دیگر رنگ دیگری بگیرد. او با همه جریان‌های سیاسی بدون فریبکاری همکاری می‌کند. او از آقای خاتمی و جبهه اصلاحات تا فعالان اقتصادی و نهادهای اجتماعی در ارتباط است.

جهانگیری ادامه داد: فکر نکنید که نمی‌توانید در انتخابات تاثیرگذار باشیم، شرایط برای تغییر به وجود آمده است و آقای پزشکیان بهترین تیم نخبگان در حوزه‌های مختلف و مجرب‌ترین تیم‌ها را در اختیار دارد.

هاشمی‌طبا: در اظهارات برخی نامزدها، مردم فریبی به جای صداقت ترویج می‌شود

در ادامه مصطفی هاشمی طبا نیز گفت: کلید واژه «برای ایران» را تعریف می کنم. در تعاملات مان باید برد را در نظر بگیریم. اگر حال ایران خوب باشد حال صنعتگر، کشاورز و مردم عادی ایران خوب نباشد حال هیچکس خوب نیست. اینکه بدون در نظر گرفتن خاستگاه و زیست بوم مردم توجه شود و فقط گفته شود به مردم توجه داریم، نوعی فریب است. رهبری همیشه گفته‌اند ایران قوی. اما چگونه باید کار کنیم تا ایران قوی شود و مولفه های آن چیست؟

وی ادامه داد: روزمرگی و منافع شخصی باید کنار گذاشته شود. در اظهارات برخی نامزدهای انتخابات، مردم فریبی به جای صداقت ترویج می‌شود. برخی از آنان وعده سر خرمن می‌دهند که کاملاً با واقعیت‌های امروز ایران در تضاد است.

هاشمی طبا خاطرنشان کرد: امروز مردم و سیاستمداران کشور باید در حفظ ایران بکوشند. موش‌ها از درون در حال نابود کردن و تهی کردن ایران هستند. هم به تکنولوژی دفاعی نیازمندیم و هم به مسوولانی که به مردمش باور و اعتقاد داشته باشد.

وی ادامه داد: مردم باید احساس کنند ایران از آن خودشان است بنابراین باید صادقانه با آنان صحبت کنیم، فکر نکنیم که مردم نمی‌فهمند. سرمایه اجتماعی نظام و حکومت در حال از بین رفتن است. امروز در برخی مسائل در سراشیبی توسعه هستیم.

عبدالعلی زاده: روزنه گشوده شده، قهر را کنار بگذارید

علی عبدالعلی زاده در پایان این همایش گفت: باید مردم را به حضور چشمگیر پای صندوق‌های رای تشویق کرد. امیدوارم آقای پزشکیان بتواند از ظرفیت و حضور نهادینه شده مردم برای اداره کشور استفاده کند. امروز روزنه‌ای برای مشارکت مردم در انتخابات گشوده شده است که باید از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: وقتی روزنه گشوده شده و شخصیتی پاکدست و کارآمد و راستگو در انتخابات حضور یافته است دیگر قهر را باید کنار گذاشت. دور کردن خود از این فرصت ظلم در حق بقیه ملت است.

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان گفت: ۴۰ سال است که با ایشان در تهران و تبریز کار و زندگی کرده‌ام. ایشان با دست خالی و بدون هیچ بودجه دولتی توانست طی ۵ سال استان آذربایجان شرقی را در حوزه مراکز درمان روستایی به رتبه اول کشوری ارتقا دهد. سرمایه او گفت و گو، مشورت و به کار گرفتن مردم بود. پزشکان و کادر درمان در دوره وزارت بهداشت پزشکان با امید کار کردند. افکار ایشان در تحولات جامعه پزشکی بسیار تاثیرگذار بود.

عبدالعلی زاده ادامه داد: جریان تنگ نظر امروز دوست ندارند که ایشان سکاندار کشور شود. رد پای این جریان در مناظرات تلویزیونی کاملا مشهود است. باید نهاد دولت - ملت را شکل دهیم. همین نهاد مسئولان را مجبور به پاسخگویی به مردم خواهد کرد.

منبع: ایسنا

693622