طرز تهیه کدو بره مازندرانی

کدو بره یکی از غذاهای محلی مازندران است و از مزیت‌های این غذا تهیه راحت آن در کمترین زمان ممکنه است.
تصویر طرز تهیه کدو بره مازندرانی

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی دیگر از غذاهای نونی شمالی که از غذاهای محلی مازندران محسوب می‌شود و طعم بی‌نظیر آن مورد پسند تمامی سلیقه‌ها می‌باشد، کدوبره است‌. اگر به دنبال کاهش وزن و داشتن یک رژیم غذایی سالم باشید این غذا یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود.

در ادامه مواد لازم برای تهیه کدوبره را مشاهده می‌کنید و سپس طرز تهیه کدوبره را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه کدو بره

تخم مرغ: ۲ تا ۳ عدد

گوجه فرنگی متوسط: ۵ عدد

سیب زمینی نگینی خرد شده: ۲ عددمتوسط

پیاز خردشده: ۱ عدد بزرگ

کدوی سبز حلقه ای شده: ۵ عدد متوسط

نمک، فلفل، زردچوبه: به مقدار نیاز

ماست خامه ای: برای تزیین

پنیر پروسس یا پارمزان: در صورت دلخواه

طرز تهیه کدو بره

برای درست کردن این غذای نونی و خوشمزه و مفید باید یک ماهیتابه را روی شعله متوسط گاز بگذارید و کمی روغن درون آن بریزید. وقتی که داغ شد پیازها را خرد کرده و داخل روغن تفت دهید تا نرم و سبک و طلایی رنگ شوند.

سپس نمک و زردچوبه را به آن اضافه کرده و هم بزنید. بعد از اینکه کمی تفت دادید، سیب‌زمینی‌ها را هم خورد کرده و داخل پیاز تفت داده شده بریزید و آنها را هم تفت دهید و شعله را کمتر کنید و در قابلمه را بگذارید که حدود ۵-۶ دقیقه سیب زمینی‌ها با حرارت بپزند.

سپس کدو را هم خورد کرده و یا به صورت حلقه‌ای در بیاورید و به مواد قبلی اضافه کنید و چند دقیقه با هم سرخ کنید تا برشته شود.

اکنون باید گوجه فرنگی‌ها را هم خورد کرده و به همراه تخم مرغ به بقیه مواد اضافه کنید و در ماهیتابه را ببندید که تخم‌مرغ‌ها بسته شود.

بعد از اینکه ۱۰ دقیقه گذشت در ظرف را برداشته و روی آن فلفل سیاه بپاشید.

حالا غذا آماده شده است که می‌توانید برای طعم بهتر و یا برای تزیین کمی پنیر پروسس یا پنیر پارمسان یا ماست خامه‌ای روی آن بریزید و در ظرف دلخواه سرو کنید.

نکته: مواد لازمی که اشاره کردیم برای ۴ نفر در نظر گرفته شده بود که برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتر می‌توانید با توجه به تعداد نفرات مقدار مواد اولیه را با رعایت نسبت ها تغییر دهید.

برای آماده سازی مواد اولیه ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارید و برای پختن و آماده شدن آن هم ۲۰ دقیقه به زمان احتیاج است.

این غذا را می‌توانید در وعده های غذایی اصلی و یا حتی به عنوان پیش غذا سرو کنید و گزینه خوبی برای افطار و سحری در ماه مبارک رمضان می باشد.

منبع: همشهری آنلاین

599898