مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

غربالگری بینایی ۶۰ هزار کودک هدفگذاری شد

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: غربالگری بینایی ۶۰ هزار کودک سه تا ۶ سال این استان با هدف پیشگیری از تنبلی چشم در سال جاری هدفگذاری شد.

تصویر غربالگری بینایی ۶۰ هزار کودک هدفگذاری شد

به گزارش پرسون از مرکزی، محمد زیدوند مدیرکل بهزیستی استان مرکزی روز چهارشنبه گفت : این طرح در ۲۶۰ پایگاه شامل مجتمع‌های بهزیستی، خانه‌های بهداشت و مساجد سراسر استان اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: انجام این طرح برای خانواده‌های نیازمند رایگان و بقیه افراد نیز طبق تعرفه کشوری که ابلاغ شده، هزینه انجام سنجش بینایی دریافت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان تا پایان بهمن ماه ادامه دارد و خانواده‌ها باید هرساله کودکان ۳ تا ۶ سال خود را در این پایگاه‌ها مورد سنجش قرار دهند.

زیدوند افزود: ۵۰ هزار و ۴۴۹ کودک سال گذشته در طرح غربالگیری بینایی در ۱۹۸ پایگاه استان مرکزی شرکت کردند که از این تعداد یک هزار و ۶۶۳ کودک مشکوک شناسایی و به چشم پزشک معرفی شدند.

وی با بیان اینکه، طرح غربالگری اختلالات چشم از سال ۱۳۷۵ در سازمان بهزیستی کشور آغاز شده و از برنامه‌های موفق این سازمان است، اظهار داشت: تنبلی چشم عارضه‌ای است که اگر در زمان طلایی شناسایی و درمان نشود می‌تواند منجر به معلولیت بینایی کودک شود به همین دلیل لازم است خانواده‌ها نسبت به غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ ساله اقدام کنند

415195