اهمیت نیاز مخاطب در مجلات گردشگری

سفر به شیراز آن‌ هم در اردیبهشت، یکی از برنامه‌های امسالم بود که باید عملی می‌شد. طوری که اگر یک سال دیگر می‌گذشت و من تیک سفر به شیراز را نمی‌زدم حتماً افسردگی شدیدی دامنم را می‌گرفت.
تصویر اهمیت نیاز مخاطب در مجلات گردشگری

به گزارش سایت خبری پرسون، بالاخره توانستم برای 14 اردیبهشت 1402 بلیت هواپیما به شیراز را هم‌زمان با اقامتگاه موردن ظرم پیدا کنم. بعد از اینکه خیالم از اقامتگاه و بلیت راحت شد تصمیم گرفتم یک برنامه کامل و جامع برای این سفر 4 روزه بچینم و برای این کار از مقالات مجلات گردشگری کمک گرفتم.

https://www.otaghak.com/blog/

یک مجله گردشگری ایدئال چه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد؟

حالا که از شیراز برگشته‌ام و با توجه به تجربه‌ای که داشتم، تصمیم گرفتم ببینیم که یک مجله گردشگری باید چه مطالبی داشته باشد تا بتواند نیاز مخاطبان را تأمین کند:

1.اطلاعات جامع و کامل و بدون حاشیه

بدون شک برای هر گردشگر، شناخت جاهای دیدنی شهر مقصد اهمیت زیادی دارد و گردشگران مختلف هم سلایق متفاوتی دارند؛ مثلاً یکی دوست دارد از جاهای تاریخی دیدن کند، یکی دیگر دوست دارد به طبیعت برود و ...

به نظرم وجود مقاله برای معرفی جاهای دیدنی شهرها و تفکیک جاهای دیدنی مختلف می‌تواند به گردشگر کمک کند تا با توجه به سلیقه خود و همسفرانش برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشد. نکته بعدی این است که در مورد زیبایی‌ها و شگفتی‌های جاهای دیدنی با اغراق توضیح داده نشود. چون ممکن است سطح انتظار مخاطب بالا برود و در زمان بازدید ذوقش کور شود.

2.داده‌های به‌ روز و واقعی در مورد جاهای دیدنی

این موضوع بیشتر شامل مواردی مثل هزینه ورودی، ساعت بازدید، شماره تماس و ... می‌شود. چون معمولاً گردشگران قبل از سفر دغدغه‌های زیادی مثل جمع‌کردن وسایل، انجام‌دادن کارهای ناتمام، چک‌کردن ماشین یا ساعت حرکت قطار و هواپیما و ... دارند و ممکن است فرصت نکنند این جزئیات را قبل از سفر بررسی کنند.

اگر همه این اطلاعات دقیق و به‌روز باشد یا حداقل هر 6 ماه یک‌بار به‌روزرسانی شود، به گردشگر کمک می‌کند که تمام اطلاعاتی که نیاز دارد را یکجا و در یک مقاله بخواند.

این موضوع در مورد تصاویر هم صدق می‌کند و هرچه عکس‌ها واقعی‌تر باشند، اعتماد مخاطب بیشتر جلب می‌شود.

3.اغراق‌ نکردن در مورد غذاها و رستوران‌ها

یکی دیگر از جذابیت‌های سفر امتحان‌کردن غذاهای محلی است. به نظر من یک مجله گردشگری موفق مجله ایست که حداقل یک نفر از اعضای تحریریه آن شکموهای واقعی باشند تا بتوانند در مورد غذاهای محلی اطلاعات دقیق و درستی به مخاطب بدهند! البته بازهم بهتر است در مورد خوشمزه بودن یک غذا اغراق نکنند و از توصیه‌کردن غذاهای معروف رستوران‌ها تا جای ممکن پرهیز کنند؛ چون غذا یک چیز سلیقه‌ای است. همچنین بهتر است حدود قیمتی از غذاهای رستوران‌ها داده شود تا گردشگر بینوا بعد از خوردن یک وعده ‌غذای خوشمزه، شکمش پر و جیبش خالی نشود!

4.معرفی مراکز خرید شهر مقصد

خریدکردن بخش جدایی‌ناپذیر هر سفری است و یک مجله گردشگری باید به این نیاز مخاطبش هم فکر کند و مراکز خرید مختلف از لوکس گرفته تا سنتی شهرهای مختلف را در مقالات جداگانه معرفی کند.

5.در نظر گرفتن نمونه برنامه سفر چندروزه به شهرهای مختلف

برنامه‌ریزی برای سفر کار چندان راحتی نیست. چون نه‌تنها خود آدم فهرستی بلندبالا از جاهای دیدنی درست می‌کند، بلکه اطرافیانش هم مدام نام جدیدی را به فهرست اضافه می‌کنند. طوری که آدم به خودش می‌آید و می‌بیند اگر بخواهد سراغ همه این جاهای دیدنی، مراکز خرید و رستوران‌ها برود باید به فکر مهاجرت به شهر مقصد باشد!

یکی از موارد دیگری که باعث تفاوت بلاگ یک سایت گردشگری موفق با رقبایش می‌شود، تهیه مقالاتی برای برنامه‌های سفر چندروزه به شهرهای مختلف است. مقالاتی که در آن‌ها بگوید روز اول می‌توانید از 5 جای دیدنی شهر که در فاصله کمی از هم قرار دارند دیدن کنید و برای وعده ناهار یا شام هم فلان رستوران سر راه شما قرار دارد.

با چک‌ لیست زیر، یک سایت گردشگری موفق را تشخیص دهید

به نظر من یک بلاگ گردشگری موفق، بلاگی است موارد زیر در آن صدق کند:

تعدادی از نویسندگان آن لیدر باشند تا با مشکلات و نیازهای یک گردشگر آشنایی کافی داشته باشند.

توضیحات مربوط به جاهای دیدنی، مراکز خرید، رستوران‌ها، سوغات و صنایع‌دستی ... اغراق‌آمیز نباشد.

تا جای ممکن لینک خرید بلیت برای جاهای دیدنی.

اطلاعات ضروری مثل ساعت بازدید، هزینه نسبی رستوران‌ها، شماره تماس و آدرس‌ها حداقل هر 6 ماه یک‌بار به‌روزرسانی شود.

486604