فرماندار اردستان:

اردستان؛ مقصد گردشگری مسافران

فرماندار اردستان گفت: برای نوروز امسال باید به شکلی برنامه‌ریزی شود که اردستان از یک شهرستان بین‌راهی به مقصد گردشگری مسافران تبدیل شود.
تصویر اردستان؛ مقصد گردشگری مسافران

به گزارش سایت خبری پرسون،سید محمدهادی احمدی طباء، امروز(دوشنبه، ۵ دی) در کارگروه ستاد تسهیل خدمات سفر شهرستان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی که در شهرستان اردستان برای آن برنامه داریم بحث رونق گردشگری است زیرا معتقدیم گردشگری صنعت پاکی است که باعث رشد و پیشرفت زیرساخت‌ها می‌شود.

وی افزود: اصلی‌ترین مشکل رونق گردشگری در اردستان کمبود زیرساخت فرهنگی در شهرستان است، هنوز نتوانستیم آن مقدار در موضوع فرهنگی منطقه قوی شویم که بر فرهنگ گردشگران تأثیر بگذاریم.

فرماندار اردستان با بیان اینکه تفسیر درستی از موضوع گردشگری در کشور وجود ندارد و فقط موضوعات مالی آن را در نظر می‌گیریم، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که اولویت اصلی گردشگری موضوع فرهنگی است. خوشبختانه اصالت فرهنگی در اردستان وجود دارد که برای تقویت آن باید برنامه‌ریزی کنیم.

احمدی طباء با تأکید بر اینکه دستگاه‌های عضو ستاد سفر با رفع کاستی‌ها در ارائه بهترین خدمات به گردشگران اهتمام کنند، گفت: باید برنامه‌ریزی شود امسال بازارچه‌های سنی در شهرهای شهرستان راه‌اندازی شود. همچنین امسال باید تمام کم و کاستی‌های موجود تا زمان باقی مانده به عید نوروز برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید در قبال اجرای برنامه‌های گردشگری و نوروزی احساس مسئولیت کنند و نگاه دولتی به گردشگری را از خود دور کنند زیرا تکیه بر اعتبارات دولتی منجر به بی‌نتیجه شدن طرح‌های گردشگری خواهد شد.

اردستان ورودی مناسبی ندارد

فرماندار اردستان خواستار رفع کاستی‌های اسکان و اقامتگاه‌ها و تابلوهای راهنما شهرستان تا قبل از شروع مسافرت‌های نوروزی شد و گفت: از اداره راهداری می‌خواهیم وضعیت تابلوهای جاده‌ای که منتهی به شهرستان می‌شود را سر و سامان بخشد زیرا وضعیت کنونی در شان مردم اردستان نیست.

احمدی طباء با بیان اینکه یکی از عوامل توسعه یافتگی شهرها، ورودی شهرهاست که معرف فرهنگ و تاریخ شهر است اما شهرهای ما با وجود پتانسیل‌هایی که دارند فاقد ورودی مناسب هستند، گفت: شهرداری‌های اردستان، زواره و مهاباد برای نوروز امسال فضاسازی شهری را به گونه‌ای اجرا کنند که شادی و نشاط اجتماعی به مسافران منتقل شود.

فرماندار اردستان عدم انتخاب شهرستان اردستان به عنوان مقصد گردشگری را یکی از کمبودهای حوزه میراث فرهنگی عنوان کرد و افزود: برای نوروز امسال باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که با استفاده از تنوع آفرینی، شناسایی و معرفی پتانسیل‌ها و برطرف کردن کمبودها، اردستان از یک شهرستان بین‌راهی به مقصد گردشگری مسافران تبدیل شود.

منبع:ایسنا

443898