طرز تهیه پلوی نخود فرنگی با مرغ ریش ریش شده

پلو نخود فرنگی با مرغ یکی از پلوهای بسیار خوشمزه و راحت می باشد که با مرغ تهیه می شود و شما می توانید به دلخواه مرغ را به صورت خرد شده یا ریش ریش در این پلو استفاده کنید و یک نخود فرنگی پلو راحت با مرغ تهیه کنید.


تصویر طرز تهیه پلوی نخود فرنگی با مرغ ریش ریش شده

به گزارش سایت خبری پرسون، پلو نخود فرنگی با مرغ یکی از پلوهای بسیار خوشمزه و راحت می باشد.

شما می توانید از نخودفرنگی تازه یا بخارپز شده با کنسرو شده استفاده کنید. نخود فرنگی یکی از خوراک های بسیار پر کاربرد در آشپزی می باشد که نقش مهمی در لاغری دارد زیرا هم کالری پایینی دارد و هم سرشار از فیبر است و باعث می شود شما احساس سیری طولانی مدتی کنید. شما می توانید میزان نخودفرنگی را در این پلو به دلخواه کم و زیاد کنید و یک نهار یا شام خوشمزه تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه پلو نخود فرنگی با مرغ

  • نخود فرنگی ۱ پیمانه
  • برنج ۳ پیمانه
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • زعفران به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه پلو نخود فرنگی با مرغ ریش ریش

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا داخل یک قابلمه کمی روغن ریخته و مرغ را کمی تفت دهید تا از خامی خارج شود و در ادامه با یکی از پیازها ۴ قاچ شده و نمک و ادویه را اضافه کنید و زوی مواد آبجوش بریزید و بگذارید تا سینه مرغ پخته شود و بعد از پخت سینه مرغ را ریش ریش کنید.

مرحله دوم: پخت نخود فرنگی

زمانی که مرغ در حال پخت است بای برنج را با کمی نمک خیس کنید و کنار قرار دهید. نخود فرنگی را بشورید و بخارپز کنید و یا داخل آب در حال جوش ریخته و بعد از اینکه کمی نرم شد آبکش کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه پیاز باقی مانده را نگینی یا رنده ریز کنید. سپس داخل یک تابه ریخته پ با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد مرغ ریش ریش را به همراه زعفران اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد رب را افزوده و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود و در انتها نخود را بریزید و هم بزنید و بعد از ۱ دقیقه مواد را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: پخت نخود فرنگی پلو با مرغ

برنج را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید و کف روی برنج را بگیرید و بعد از شدن برنج آن را آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و برنج و مواد میانی را لایه به لایه بریزید و هم بزنید و در انتها برای ۳۰ دقیقه پلو را دم بگذاریپ و در انتها روی مواد کمی کره بریزید. نوش جان

نکات کلیدی

بهتر است در تهیه پلو های مخلوط خود مواد را ته دیگ قرار ندهید زیرا می سوزد.

می توانید مرغ را به صورت درسته یا خرد شده استفاده کنید.

می توانید از مخلوط ران و سینه استفاده کنید.

منبع: برترین ها

486054