علت وا رفتن کباب تابه‌ای

دلیل وا رفتن کباب تابه ای و اینکه چکار کنیم که کباب تابه ای وا نرود موضوعی است که در این گزارش به آن می پردازیم.
تصویر علت وا رفتن کباب تابه‌ای

به گزارش سایت خبری پرسون، کباب تابه ای، یک غذای لذیذ و راحت است که در کمترین زمان آماده و طبخ می شود. شما این غذای خوشمزه را هم میتوانید با برنج و هم با نان سرو کنید. پخت این غذا راحت و ساده است و شامل مواد اولیه دم دستی مثل گوشت و پیاز میشود. ولی اگر برای بار اول می خواهید این غذا را بپزید، ممکن است با مشکل وا رفتن کباب های تابه ای روبرو شوید. در ادامه مطلب روش هایی که از وا رفتن کباب تابه ای جلوگیری می کند را، به شما توضیح می دهیم.

روش جلوگیری از وا رفتن کباب تابه ای

گرفتن آب پیاز: برای تهیه این غذا به پیاز رنده شده نیاز دارید، که آب ان را به خوبی گرفته باشید. اگر آب پیاز گرفته نشود، مواد شما شل میشود و احتمالا وا رفتن کباب های شما بیشتر میشود. (توجه داشته باشید پیاز را داخل میکسر و مخلوط کن نریزید، به دلیل اینکه پیاز خیلی له میشود و نمیتوان آب آن را گرفت). توجه داشته باشید رنده کردن پیاز، گوشت تان را ترد تر نیز میکند و اگر آن را خورد کنید، هنگام پخت تکه های پیاز خوب سرخ نمیشوند.

اضافه کردن پودر سوخاری یا آرد: افزودن پودر سوخاری و آرد به اندازه کافی و مناسب، مواد را منسجم خواهد کرد و از وا رفتن کباب ها جلوگیری میکند.

ورز دادن مواد: بعد از ترکیب کردن همه مواد نوبت به مرحله ورز دادن میرسد، مواد کباب تابه ای را به طور کامل مخلوط و ورز بدهید به صورتی که رنگ گوشت تغییر کند و مواد به دست شما نچسبد. اگر این کار را به درستی انجام ندهید، در زمان پخت ترک میخورد و باز میشود.

نکته پایانی: مواد خود را بعد از ورز دادن حدود یک ساعت داخل یخچال استراحت دهید، تا کباب تابه ای های شما کیفیت و طعم بهتری داشته باشند.

کباب تابه ای را با رعایت این نکات بپزید

با رعایت کردن این موارد کباب های شما دیگر وا نمیرود، اگر مشکل سفت شدن کباب های خود را دارید، می توانید در مقاله دیگر سایت روش های جلوگیری از سفت شدن کباب تابه ای را مطالعه کنید.

منبع:رضیم

460787