چگونه شوری خورش را بگیریم؟

روش گرفتن شوری خورش را در این گزارش به شما یاد خواهیم داد.
تصویر چگونه شوری خورش را بگیریم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، در این مقاله چند راه حل برای از بین بردن شوری خورشت شما در زمانیکه که خورشت پخته شده یا در هنگام پخت پیشنهاد میکنیم . برای دیدن تمام دستور پخت خورشت ها به صفحه ی مربوطه مراجعه کنید.

۱_اولین و بهترین راه حل استفاده نکردن از ماده ای ای به غیر از مواد اصلی خورشت است، به این صورت که اگر در حال پخت خورشت سبزی هستید و متوجه شوری بیش از اندازه خورشت خود شدید مقداری از سبزی خورشتی برداشته و تفت دهید و با کمی آب بدون هیچ طعم دهنده ای بپزید و سپس به خورشت خود اضافه کنید و اجازه دهید کمی با هم پخته شوند تا کامل شوری از بین برود. در بقیه خورشت ها نیز به همین صورت میتوانید عمل کنید، برای خورشت کرفس به همین صورت مقداری کرفس را تفت و بپزید، برای خورشت بادمجان مقداری بادمجان را سرخ کرده و به خورشت اضافه کنید و اما اگر غذای شما آبکی بود مقدار آب آن را کم و آب اضافه کرده و اجازه دهید کامل بجوشد تا به غلظت دلخواه شما برسد و مزه شوری نداشته باشد.

۲_استفاده از سیب زمینی رایج‌ترین کاریست که آشپز ها برای خلاصی سریع از شوری خورشت از آن استفاده میکنند، به این صورت که یک سیب زمینی متوسط (بسته به میزان غذای شما) پوست کنده و برای پنج دقیقه به غذای در حال پخت اضافه میکنند تا در هنگام جوشیدن نمک غذا را جذب کند و شوری از بین برود.

۳_اگر از طعم سیب زمینی در خورشت خوشتان نمی آید، میتوانید تکه ای نان خشک را اضافه کنید و قبل از له شدن کامل آن را خارج کنید.

۴_استفاده از قند به این صورت که حبه قندی را داخل قاشق قرار دهید و بر روی سطح غذا حرکت دهید و سپس خارج کنید تا شوری از بین رفته و هم غذا شیرین نشود.

۵_ استفاده از چند قطره لیمو ترش یا سرکه میتواند شوری غذا را از بین ببرد.

۶_ استفاده از اسفنج نیز میتواند کار آمد باشد، به این صورت که اسفنج را از داروخانه تهیه و داخل قابلمه بگذارید بعد از پنج دقیقه جوشیدن با مواد خارج کنید تا شوری از بین برود.

۷_ اگر در هنگام پخت غذا از قاشق نقره استفاده کنید و هنگام جوشیدن غذا قاشق نقره خورشت را هم بزنید، از میزان شوری خورشت شما کاسته میشود.

۸_اگر خورشت شما بیش از اندازه شور نیست میتوانید پلوی خود را بسیار کم نمک درست کنید تا کنار هم ترکیب مناسبی به شما تحویل دهند.

۹_ در طول پخت خورشت اگر از نمک دانه درشت استفاده کنید و به صورت مرحله ای نمک را اضافه کنید شما هیچ وقت خورشتی بیش از اندازه شور نخواهید داشت و حتما پس از هر بار اضافه کردن نمک کمی با قاشقی کوچک از غذا بچشید تا خورشت شما شور نشود.

منبع:رضیم

460104