طرز تهیه خورش قیمه‌ای که انگشتانتان هم با آن بخورید

روش خوشمزه شدن خورش قیمه را اگر می خواهید بدانید با ما در این گزارش همراه شوید.
تصویر طرز تهیه خورش قیمه‌ای که انگشتانتان هم با آن بخورید

به گزارش سایت خبری پرسون، خورشت قیمه یک غذای اصیل و سنتی ایرانی است که این خورشت بین افراد محبوبیت بسیاری دارد. این غذا هم در مهمانی و مجالس کاربرد دارد، هم به عنوان یک خوراک مناسبتی برای ایام خاص مذهبی استفاده می شود. مواد اولیه خورشت قیمه گوشت، لپه، سیب زمینی و لیمو عمانی و رب گوجه فرنگی است. ترفند هایی وجود دارد که به خوشمزه تر شدن خورشت قیمه کمک شایانی می کند، در ادامه این مطلب ما رازهای خوشمزه شدن قیمه را توضیح می دهیم.

فوت و فن استفاده از لیمو عمانی در خورش قیمه

یکی از عواملی که به خوشمزه تر شدن قیمه کمک می کند، استفاده از لیمو عمانی در ترکیب اصلی طبخ خورشت است. هیچگاه از پودر لیمو عمانی یا آب لیمو ترش در پخت قیمه استفاده نکنید، به این دلیل که رنگ قیمه را از بین می برد و کدر می کند.

عوامل موثر در خوش طعم شدن خورش قیمه

معمولا انتخاب ظرف مناسب برای پخت هر نوع خورشت در خوش طعم شدن آن تاثیر می گذارد. برای پخت قیمه لذیذ و خوشمزه سعی کنید از ظروف مسی یا روحی استفاده کنید. نکته بعدی در جا افتاده تر شدن و مجلسی تر شدن قیمه حرارت ملایم در پخت است، این نکته بسیار مهمی است که هنگام طبخ خورشت حتما باید رعایت شود. همچنین هنگام پخت قیمه بهتر است کمی گلاب را (به عنوان مثال 1 الی 2 قاشق غذا خوری) به خوراک اضافه کنید، گلاب عطر و طعم عالی به غذای شما می دهد.

خورش قیمه را چگونه درست کنیم؟

نکته حائز اهمیت دیگر هنگام پخت قیمه این است که باید، لپه را با گوشت همزمان در روغن تفت دهید، این کار به له نشدن لپه حین پخت قیمه کمک می کند و لپه وا نمی رود. یکی دیگر از عوامل موثر در خوشمزه تر شدن قیمه، استفاده از گوشت تازه می باشد. بهترین گزینه برای پخت یک قیمه مجلسی، استفاده از گوشت سردست گوسفندی است. اما برخی از افراد گوشت گوساله را ترجیح می دهند که این امر به ذائقه افراد بستگی دارد.

راز خوشمزه شدن خورش قیمه

علاوه بر خوشمزه شدن قیمه رنگ آن هم بسیار مهم است، باید برای خوش رنگ شدن قیمه از رب گوجه فرنگی به همراه زعفران دم کرده استفاده کرد. در صورت رعایت نکات ذکر شده قیمه ای مجلسی و با طعم دلنشین خواهید داشت.

منبع:رضیم

458166