مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی خبر داد:

اولین جشنواره ملی «کتاب خوان و رسانه» برگزار می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی از برگزاری اولین جشنواره ملی «کتاب خوان و رسانه» خبر داد

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک، مهدی ثامنی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی از برگزاری اولین جشنواره ملی «کتاب خوان و رسانه» خبر داد.
ثامنی گفت: جشنواره «کتاب خوان و رسانه» با هدف زنده نگه داشتن فضای کتابخانه و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اهمیت نقش مطالعه، تقویت ارتباط رسانه ها با کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مدیران کشوری و استانی و اعضای کتابخانه های عمومی، مسئولیت پذیری اصحاب رسانه در قبال خدمات و برنامه‌های کتابخانه های عمومی، ایجاد زمینه شکوفایی استعدادها و خلاقیت اصحاب رسانه در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی بیشتر مردم ایران اسلامی با ظرفیت های فرهنگی، خدمات و برنامه‌های موجود در نهاد کتابخانه های عمومی کشور و در نهایت توسعه گفتگوهای عمومی و نخبگانی درباره کتابخانه های عمومی برگزار می شود.
وی افزود: بر این اساس خبرنگاران و اصحاب رسانه می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این جشنواره به نشانی (festivalpl.ir) و ثبت نام، آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: این جشنواره در موضوعات «کتابخانه»، «کتابدار»، «کتاب خوان»، «اهدای کتاب»، «کتابخانه و خانواده»، «مسئولیت اجتماعی نهاد کتابخانه های عمومی کشور»، «ترویج فرهنگ مطالعه»، «برگزاری محافل تخصصی در طول سال با رویکرد مورد نیاز ملی و استانی» مانند: «محافل ادبی»، «فضای مجازی و کتابخانه»، «توجه به نقش آموزش در کتابخانه های عمومی» و... برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید؛

برگزاری نمایشگاه مجازی فیلم کوتاه


وی با اشاره به مهلت ارسال آثار گفت: سامانه دریافت آثار تا پایان وقت اداری ۲۲ بهمن ماه فعال بوده و فعالان عرصه رسانه می‌توانند آثار منتشر شده خود از تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ را به دبیرخانه مجازی این جشنواره ارسال کنند و آثار بارگزاری شده پس از این تاریخ از فرایند داوری حذف خواهند شد.
ثامنی ادامه داد: این جشنواره در ۶ بخش اصلی شامل «خبر»، «گزارش» (خبری، توصیفی، تحلیلی و تحقیقی و...)، «سرمقاله و یادداشت»، «گفت و گو»، «مقاله»، «عکس» (خبری، عکس غیرخبری، گزارش تصویری) برگزار می‌شود و دارای ۲ بخش جنبی شامل «اهدای جایزه به بهترین مطلب با محوریت افتتاح کتابخانه های مرکزی و اثرات آن در توسعه فضاهای فرهنگی ایران اسلامی» و همچنین «اهدای ۱۱ جایزه به بهترین گزارش از توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نهاد در کتابخانه های عمومی» با ۱۱ موضوع محوری است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گفت: بخش ویژه این جشنواره نیز به رسانه‌های دیداری و شنیداری (رادیو و تلویزیون) با رویکرد توجه به اخبار و گزارش‌های ویژه رسانه های ملی در حوزه کتابداران، کتابخوان ها و کتابخانه های عمومی اختصاص دارد.
وی در پایان افزود: جوایز درنظر گرفته شده برای نخستین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» شامل جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به همراه تندیس و لوح تقدیر برای نفرات اول هر رشته، جایزه نقدی۲۰ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر برای نفرات دوم هر رشته و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر برای نفرات سوم هر رشته خواهد بود.
ثامنی گفت: همچنین ۱۱ جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به برگزیدگان بخش های جنبی و ۳ جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی نیز به برگزیدگان اول تا سوم بخش ویژه جشنواره اهدا خواهد شد.

228889