برگزاری ویژه برنامه‌های دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری

به مناسبت ۲۵ اردیبهشت، روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری ویژه برنامه‌های مختلفی با همکاری مراکز تجسمی، موسیقی و دفتر طنز حوزه هنری برگزار می کند.
تصویر برگزاری ویژه برنامه‌های دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، اجرای قطعه موسیقی «وطن فارسی» به خوانندگی «امیرحسین سمیعی» از ایران و «عارف جعفری» از افغانستان بر اساس شعری از «شهاب شهرزاد» و سخنرانی دو تن از فارسی پژوهان و ازاعضای شورای راهبردی دفترپاسداشت زبان فارسی حوزه هنری با موضوع جایگاه و اهمیت زبان فارسی ازجمله ویژه برنامه های در نظرگرفته شده این دفتر برای این روز است که درقالب برنامه طنر«درحلقه رندان» برگزار می شوند. برنامه طنر درحلقه رندان، ساعت ۱۷ یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت، در سالن سوره حوزه هنری برگزار می شود.

برگزاری نمایشگاه فارسی تور(فارسی + کاریکاتور) علی پاک نهاد، کارتونیست، کاریکاتوریست و تصویر ساز، با موضوع مشاهیر زبان و ادبیات فارسی و برگزاری نمایشگاه خوشنویسی «صفر نورزاد» با عنوان «خم گیسو» در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری نیز ازبرنامه های تجسمی دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری ویژه این مناسبت است که با همکاری مرکز تجسمی حوزه هنری برگزار می شوند.

نمایشگاه فارسی تور، در بردارنده کاریکاتورهایی از«علی پاک نهاد» با موضوع مشاهیر زبان و ادبیات فارسی ازجمله فردوسی، حافظ و سعدی است که از پنج شنبه ۲۲ تا یکشنبه ۲۵ اردیبهشت در گالری خانه عکاسان ایران درحوزه هنری روی دیوار می روند. پاک نهاد درآثار این نمایشگاه کاریکاتور، به تلفیق تصویر کاریکاتوریزه این بزرگان با نمونه اثر و نقطه عطف کارنامه ادبی این مشاهیر پرداخته است.

نمایشگاه خوشنویسی«خم گیسو» نیز در بردارنده تعدادی از آثار«صفر نورزاد» است که این هنرمند خوشنویس درآنها به شعرهایی از بزرگان شعر فارسی در قالب هنر خوشنویسی پرداخته است. این نمایشگاه که سه شنبه ۲۰ اردیبهشت افتتاح شد، تا ۲ خرداد در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری دایر است. علاقمندان برای بازدید از آن می توانند از ساعت ۹ تا ۱۸ روزهای شنبه تا چهارشنبه تاریخ یادشده به گالری ابوالفضل عالی مراجعه کنند.

علاقمندان برای حضور در برنامه ها و بازدید از نمایشگاههای یاد شده می توانند به حوزه هنری واقع در: خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ مراجعه کنند.

396804

مطالب مرتبط