اجباری شدن زبان فارسی برای دانشجویان دانشگاه سارایوو

بنابه پیشنهاد رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دانشکده فلسفه دانشگاه سارایوو، زبان فارسی برای دانشجویان شرق شناسی این دانشگاه اجباری شد.
تصویر اجباری شدن زبان فارسی برای دانشجویان دانشگاه سارایوو

به گزارش سایت خبری پرسون، بنابه پیشنهاد رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دانشکده فلسفه دانشگاه سارایوو، کلاس‌های آموزش زبان فارسی به صورت دو واحد اجباری برای دانشجویان شرق شناسی سال‌های اول تا پنجم به مدت سه روز در هفته برگزار می‌شود.

طبق مقررات دانشگاه سارایوو، مدرسین زبان‌های خارجی باید از اتباع کشور مبداء و مقیم بوسنی و هرزگوین باشند و دارای مدرک معتبر مرتبط از کشور خود یا فارغ التحصیل دانشگاه سارایوو باشند. با لحاظ کردن این شرایط، خانم افسانه رضایی، از ایرانیان مقیم بوسنی و هرزگوین و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه سارایوو برای تدریس دوره‌های مذکور به دانشگاه معرفی و با طی کردن مراحل اداری لازم و تصویب سنای دانشگاه و امضای رئیس دانشگاه سارایوو، به عنوان مدرس زبان فارسی از ابتدای آبان‌ماه مشغول به کار شدند.

ارتباط پیوسته با دانشجویان زبان و ادبیات فارسی، ارائه متن‌های آموزشی مرتبط با موضوعات ادبیات فارسی و ایران شناسی و معرفی آداب و رسوم ایرانی از موارد مورد تاکید رایزنی فرهنگی در برگزاری این کلاس‌ها بوده است.

همچنین، برگزاری کلاس‌های یاد شده فرصت بسیار مغتنمی برای رایزنی فرهنگی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی با مشارکت کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سارایوو فراهم می‌آورد.

هم اکنون 12 نفر دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، مشغول تحصیل در رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه سارایوو هستند و دانشجویان زبان ترکی نیز موظف به گذراندن 2 واحد زبان و ادبیات فارسی در سال اول آموزشی خواهند بود.

منبع: تسنیم

456144