به گزارش سایت خبری پُرسون، وزیر آموزش و پرورش در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری منظم جلسات کمیسیون گفت: این نخستین دورهای است که یک فرد متخصص در رأس کمیسیون قرار گرفته و با وقتگذاری مستمر، برنامهها را دنبال میکند. طی یک سال اخیر نقشه راه آموزش عمومی قرآن ترسیم شده و ساختار لازم در سطح مناطق و استانها شکل گرفته است.
نقاط قوت کمیسیون: شبکه آموزش و کمیتههای تخصصی
کاظمی شبکه آموزش عمومی قرآن در دستگاههای اجرایی را یک نقطه قوت مهم خواند و افزود: تشکیل کمیتههای تخصصی و مشورتی، مطالعات علمی و پژوهشی و تولید محتوای خبری باعث شده کمیسیون در مسیر توسعه آموزش عمومی قرآن پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.
او در عین حال تأکید کرد که هنوز فاصلههایی تا نقطه مطلوب وجود دارد.
سه محور کلیدی توسعه آموزش قرآن
وزیر آموزش و پرورش سه حوزه کلیدی را پیشران توسعه آموزش قرآن معرفی کرد:
مهدکودک
خانواده
دانشگاههای فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی
وی همچنین بر ضرورت تولید محتواهای چندرسانهای و استفاده از فناوریهای نوین برای جذابیت بیشتر آموزش قرآن برای دانشآموزان تأکید کرد.
نظارت و سامانه جامع آموزش قرآن
کاظمی با اشاره به اینکه ۸۵ دستگاه اجرایی مخاطب کمیسیون هستند، گفت: این دستگاهها مکلفاند از ظرفیتهای خود برای توسعه آموزش عمومی قرآن استفاده کنند و کمیسیون وظیفه دارد برنامهها و دستاوردهای آنها را دریافت، رصد و پیگیری کند.
او به ضرورت ایجاد سامانه جامع آموزش قرآن اشاره کرد که بتواند زبان مشترک میان آموزش و پرورش و دیگر دستگاهها باشد و پیگیری اقدامات را تسهیل کند.
گزارش دستگاهها و رونمایی از کتابها
در ادامه جلسه، نمایندگان وزارت ارشاد، بسیج، اوقاف، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و پژوهشگاه تعلیم و تربیت گزارش اقدامات خود را ارائه کردند.
همچنین از کتاب «دستنامه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن» و کتاب تا آسمان (دعای دانشآموزان) رونمایی شد.
منبع: ایلنا