مدیرعامل ایران خودرو مطرح کرد:

آمادگی تولید سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی دوگانه سوز

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام آغاز فرآیند تولید ۴۵ هزار دستگاه خودروی دوگانه سوز، گفت: توانایی و ظرفیت تامین و تولید سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی دوگانه سوز را داریم.
تصویر آمادگی تولید سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی دوگانه سوز

به گزارش سایت خبری پرسون، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در مراسم انعقاد قرارداد تولید ۴۵ هزار دستگاه تاکسی و وانت آریسان دوگانه سوز، با اشاره به این‌که بهای تمام شده اقلام و قطعات خودروی گازسوز، سبب افزایش قیمت خودرو می‌شود، اظهار کرد: با حمایت های مجموعه هایی مانند وزارت نفت، امکان عرضه این خودروها در قالب تاکسی و وانت آریسان فراهم می شود.

وی با بیان این‌که نسخه جدید خودروی آریسان به زودی به بازار عرضه خواهد شد، گفت: علاوه بر این‌که در این محصول مخازن به کف خودرو منتقل شده است، تغییرات مهندسی جدی در حوزه شاسی و موتور این محصول صورت گرفته و موتور آن به XU پلاس ارتقا یافته است.

مقیمی با اشاره به این‌که امکان تغییر محل مخزن و ارتقای موتور در سایر خودروها نیز صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در خودروی دنا این قابلیت فراهم شده که مخزن به کف خودرو منتقل شود. هم چنین برای این محصول، قابلیت پیمایش بیش از ۴۰۰ کیلومتر با یک بار سوخت گیری گاز فراهم شده است.

وی اظهار امیدواری کرد، علاوه بر خودروهای تاکسی و تجاری سبک، امکان تولید دوگانه‌سوز سایر خودروهای تولیدی ایران خودرو فراهم شود تا این محصولات به تعداد بالاتری در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

گفتنی است، در این مراسم، گزارشی از عملکرد و برنامه های گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه توسعه محصول و کاهش مصرف سوخت ارایه شد.

همچنین از اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل به صورت برخط رونمایی شد و از سایر محصولات توسعه یافته گروه صنعتی ایران خودرو، خطوط تولیدی این خودروساز و مرکز تحقیق، طراحی، تکوین محصول ایران خودرو بازدید به عمل آمد و با حضور در مقبره شهید گمنام ایران خودرو، به مقام والای این شهید ادای احترام شد.

مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت، جلیل سالاری، معاون و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران، کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، مدیرعامل و جمعی از مدیران و معاونان گروه صنعتی ایران خودرو، در این برنامه حضور داشتند.

374142