مدرس TRIZ در یزد:

رقابت در دهه اخیر بر اساس نوآوری است

مدرس TRIZ، رقابت در دهه اخیر را بر اساس نوآوری دانست و اظهار داشت: امروز در عرصه رقابت شرکت هابی موفق هستند که نوآوری دارند و شرکت های که نوآوری نباشند محکوم به فنا هستند.
تصویر رقابت در دهه اخیر بر اساس نوآوری است

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد؛ مهدی بصیر زاده از اساتید TRIZ در جمع اعضای اتاق بازرگانی با اشاره به ضرورت آشنایی مدیریت خلاق در سازمان ها و شرکت های تولیدی گفت: خلاقیت یک امر اکتسابی است که می توان آن را یاد گرفت و تریز مدعی است که میتواند تا ۱۲۰۰درصد خلاقیت انسان ها را رشد دهد.

وی با اشاره به بهره گیری برندهای بزرگ دنیا از مهارت TRIZ در تولیدات خود اظهار داشت: امروزه شرکت های معتبر جهانی مانند اپل و سامسونگ از این مهارت استفاده می کنند به گونه ای که شرکت سامسونگ بیش از ۳هرار نیروی کار آموزش دیده TRIzI استخدام کرده و یکصد مشاور TRIZ در آن فعالیت میکنند.

بصیر زاده با بیان اینکه خلاقیت باید درکنار سواد، تجربه و آموزش را گیرد گفت: خلاقیت یک موجود ذهنی است که کارگاه اصلی آن در ذهن انسان قرار دارد و مادامی ارزش پیدا می کند که به عمل تبدیل شود و نوآوری به وجود آورد.

این استاد حوزه TRIZتصریح کرد: امروز علت اهمیت نوآوری این است که در گذشته رقابت ها بر اساس کاهش هزینه ها بود یعنی شرکت هابی موفق بودند که هزینه تمام شده آن ها و در نهایت قیمت آن ها پایین تر بود اما امروزه برای کاهش هزینه باید از کیفیت بزنیم و این مدل رقابت تنها برای یک دهه موفق بود

وی ادامه داد: در دهه دیگر داشتن ایزو یک برتری در رقابت ها بود که این مدل نیز امروز یک مزیت به شمار نمی‌رود هر چند نداشتن ایزو برای یک محصول نیز عیب به حساب می آید.

بصیر زاده رقابت در دهه اخیر را بر اساس نوآوری دانست و اظهار داشت: امروز در عرصه رقابت شرکت هابی موفق هستند که نوآوری دارند و شرکت های که نوآوری نباشند محکوم به فنا هستند و دیگر تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا ملاک عمل برای استخدام نیست بلکه مبنای استخدام ها خلاقیت است.

بصیر زاده TRIZ را تئوری حل ابداعی مسئله معرفی کرد و گفت: TRIZتنها تئوری محض نیست بلکه عصاره تجربه و اندیشه مخترعین است که در آن به جای استفاده از روش سعی و خطا از یک روش الهام گیری بهره گرفته می شود.

وی تصریح کرد: TRIZمعتقد است تمامی مشکلات بشر از ابتدا در ۴۰راه حل خلاصه شده و اگر این ۴۰مسیر را یاد بگیریم کل کارها حل شده است

این استاد حوزه TRIZ تاکید کرد: TRIZبه دنبال تربیت افرادی آچار فرانسه و حرفه ای در دستگاه هاست و بسیاری از شرکت های دارویی و پزشکی، خودروسازی، نفت و شیمی، کالاهای مصرفی ، هوافضا و الکترونیک از این روش برای حل مسائل خو استفاده میکنند.

گفتنی است مهدی بصیر زاده از مدرسین پر سابقه موفق در حوزه TRIZ بوده که دارای تالیفاتی نظیر چهل اصل TRIZ برای نوع آوری،

خلاقیت شناسی پدافند غیر عامل از منظر نوع آوری نظام یافته TRIZ،

تکنیک های مهار کرونا از منظر مدیریت خلاقانه TRIZ،نوآوری نظام یافته TRIZ در شیر و فرآورده های آن، خلاقیت در ورزش فوتبال از منظر TRIZ برای افراد سالم و معلول و استفاده از روش های ابداعانه TRIZ برای کم بینایان و نابینایان است.

یادآور می شود اولین اندیشکده TRIZ در ایران روز چهارشنبه ۲۱مهرماه با حضور فرماندار و تنی چند از مسئولان با سرمایه گذاری هلدینگ سوین و با مشارکت جهاد دانشگاهی و بنیاد نخبگان استان در یزد افتتاح شد.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

365919