مدیر عامل هلدینگ سوین:

اندیشکده TRIZ؛ پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه

رضا رفیعی مدیر عامل هلدینگ سوین از افتتاحیه اندیشکده TRIZ در یزد با سرمایه گذاری این هلدینگ خبر داد و گفت: با توجه به خلاء موجود بین دانشگاه و صنعت در مجموعه هلدینگ سوین به این باور رسیدیم که میتوانیم با استفاده از تجارب صنعتگران و اساتید دانشگاه پل ارتباطی را بین صنعت و دانشگاه ایجاد کنیم.
تصویر اندیشکده TRIZ؛ پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد؛ رضا رفیعی مدیر عامل هلدینگ سوین از افتتاحیه اندیشکده TRIZ در یزد با سرمایه گذاری این هلدینگ خبر داد و گفت: با توجه به خلاء موجود بین دانشگاه و صنعت در مجموعه هلدینگ سوین به این باور رسیدیم که میتوانیم با استفاده از تجارب صنعتگران و اساتید دانشگاه پل ارتباطی را بین صنعت و دانشگاه ایجاد کنیم و این اندیشکده را در یزد برای اولین بار در کشور با مشارکت جهاد دانشگاهی، بنیاد نخبگان، اتاق تعاون و شرکت شهرک های صنعتی راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: این اندیشکده با ایده پردازی یکی از جوانان نخبه این دیار و کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی شکل گرفته است.

رفیعی روش ابداعی TRIZ را متعلق به کشور شوروی دانست و ابراز داشت: ابداع کننده این روش خلاقیت، جنریچ آلتشولر بوده که با استفاده از این روش شرایط تحقق و اجرای ایده های مشترک را فراهم می آورد.

سید محمد عرب ایده پرداز اندیشکده و مشاور هلدینگ سوین نیز با بیان اینکه TRIZیک سازمان مردم نهاد نبوده بلکه به دنبال تجاری سازی و در راستای یک شرکت تعاونی تامین نیاز کسب و کارها فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: پایه گذار بخشی از آن بخش خصوصی هلدینگ سوین و بخش های دیگر متشکل از اساتید دانشگاه، بخش دیگر صنعت بیمه، بخش دیگر مخترعین و نخبگان که مورد حمایت قرار بگیرند و بخش دیگر کهنه کارگران صنایع که به صورت تجربی فعالیت نمودند و بخش اصناف که در حوزه های فنی مددکار خواهند بود و بخش نهایی هم اساتید TRIZ هستند.

عرب تاکید کرد: خروجی ما در اندیشکده آموزش هابی است که به صنعتگران و کسب و کارها ارائه می شود و دستاورد ما نیز پس از شش ماه رشد صنایع استان خواهد بود.

حیران_ استان یزد

365314