با حضور جمعی از مسئولان، صنعتگران و نخبگان صورت گرفت؛

افتتاح اولین اندیشکده TRIZ در یزد

اولین اندیشکده TRIZ(پایگاه حل خلاقانه و ابداعانه مسائل) در یزد با حضور مهدی بصیر زاده از اساتید این حوزه، فرماندار و معاون مدیرکل امور اقتصادی استانداری،  رییس جهاد دانشگاهی یزد همچنین جمعی از صنعتگران، مخترعین و علاقه مندان این حوزه افتتاح شد.
تصویر افتتاح اولین اندیشکده TRIZ در یزد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد؛صبح امروز اولین اندیشکده TRIZ(پایگاه حل خلاقانه و ابداعانه مسائل) در یزد با حضور مهدی بصیر زاده از اساتید این حوزه، فرماندار و معاون مدیرکل امور اقتصادی استانداری، رییس جهاد دانشگاهی یزد همچنین جمعی از صنعتگران، مخترعین و علاقه مندان این حوزه افتتاح شد.

سید محمد رستگاری در آیین افتتاحیه این اندیشکده با بیان اینکه در حل مسائل باید از مباحث شعارگونه پرهیز کرد گفت: شکی نیست که برای حل بسیاری از مسائل باید به سراغ روش های نوآورانه برویم و آموزش های ورود به حل آن ها را در برنامه های آموزشی لحاظ کنیم.

فرماندار یزد افزود: به همین جهت در فرمانداری نیز به سراغ پارک علم و فناوری استان رفتیم و از آنان در زمینه حل مسائل مهم شهرستان از جمله کوره های آجر پذیری، صنایع نانو، گلخانه ها و ... طلب کمک کردیم که بحمدالله اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داده و شرکت های فناورانه و نوع آور پای کار آمدند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت نخبگانی استان و کمک دستگاه ها و مسئولان امر همچنین آموزش های خلاقانه و نوع آورانه توسط اندیشکده هابی چون TRIZ بتوان گام های بلندی در مسیر توسعه استان برداشت.

صادقیان هم در این مراسم با اشاره به ضرورت توجه به روند روبه رشد ارزش افزوده در بخش‌های مختلف در سطح استان گفت: در سالیان اخیر سهم بخش خدمات در زمینه رشد ارزش افزوده از بخش های صنعت و کشاورزی پیشی گرفته و برگزاری چنین دوره‌ های آموزشی میتواند در افزایش سهم صنعت موثر باشد.

معاون مدیرکل امور اقتصادی استانداری یزد اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها نقش مهمی در این عرصه دارند چرا که خلاقیت و نوآوری دو مقوله مهم در کسب و کارها محسوب می شوند.

وی خاطر نشان کرد: استان یزد از جمله پنج استانی است که پایلوت کشوری در حوزه علم و فناوری بوده و تغییر نگرش ها نوید دهنده روی ریل افتادن قطار توسعه استان است.

فاطمه سعادت جو نیز در این مراسم ماموریت دستگاه متبوعش را در سه حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگی برشمرد و ابراز داشت: جهاد دانشگاهی پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه است و با همکاری سایر بخش ها وظایف خود را دنبال میکند.

رییس جهاد دانشگاهی یزد با بیان اینکه امروز حل مسائل به صورت خلاقانه انجام می‌گیرد گفت: استفاده از این درس بسیار به کسب و کارهای امروزی کمک می کند و دستاوردهای بسیار خوبی برای صنایع و کسب و کارها دارد که امیدواریم جهاد دانشگاهی بتواند در این زمینه ایفای نقش کرده و نتایج آن آینده درخشانی را برای استان رقم بزند.

حیران_استان‌یزد

365290

مطالب مرتبط