مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

کمبود آب نگران کننده شده است/ شهروندان از مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه کمبود آب در اردبیل نگران کننده بوده گفت: برای جبران آن ضروری است شهروندان از مصرف بی رویه آب خودداری کنند.
تصویر کمبود آب نگران کننده شده است/ شهروندان از مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند

به گزارش سایت خبری پرسون از استان اردبیل، عباس جنگی مرنی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: مدیریت مصرف بهینه و توجه مردم استان به برنامه‌های فرهنگ‌سازی در مصرف آب می‌تواند در فصول مختلف سال مثمرثمر واقع شود.

او با بیان اینکه مصرف بی‌رویه و غیرعلمی از منابع آبی بویژه در بخش کشاورزی حجم زیادی از آب را هدر داده و از ذخایر آن می‌کاهد، افزود: با وجود خشکسالی چند سال اخیر و کاهش منابع، مصرف بی‌رویه آب در این استان همچنان ادامه داشته و این امر نگران‌کننده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب گفت: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو در زمینه آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای اقدامات خوبی انجام داده‌اند و امید است با صرفه‌جویی ۲۵ درصدی مشکلات آب شرب و صنعتی برطرف شود.

جنگی مرنی افزود: دشت‌های منطقه به خاطر مصرف بی‌رویه در بخش کشاورزی آسیب جدی دیده اما اجرای طرح تعادل‌بخشی تا حدی جلوی این مشکل را گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل تامین آب شرب مطمئن و پایدار در اردبیل را ضروری دانست و گفت : جهت انجام تعمیرات دوره ای و عملیات کنترل پایداری و ایمنی در سد یامچی و سایر سدهای استان، تمهیدات لازم برای پایش کیفی مخزن نیز به طور مستمر انجام می‌گیرد.

بر اساس آمارهای موجود استان اردبیل از نظر بارندگی در مقایسه با استان‌های واقع در شمال‌غرب کشور، شامل استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان که به لحاظ اقلیمی در شرایط نسبتا مشابهی می‌باشند در جایگاه چهارم قرار دارد،

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

352713