مدیر امور آب و فاضلاب خبر داد:

حل مسئله آب تفرش ظرف 10 روز آینده

مدیر امور آب و فاضلاب تفرش از اجرای طرح آبرسانی اضطراری از خط هفتیان به شهر تفرش خبر داد و گفت: امیدواریم با این تدابیر ظرف ۱۰ روز آینده این مشکل برطرف شود.
تصویر حل مسئله آب تفرش ظرف 10 روز آینده

به گزارش سایت خبری پرسون از استان مرکزی، سید بابک غفاری مدیر امور آب و فاضلاب تفرش در خصوص قطع آب شهرستان تفرش گفت: فروردین ماه امسال به نسبت فروردین ۶۷ سال گذشته کمترین بارش را داشتیم و از طرفی بارندگی‌های امسال تقریباً ۴۹ درصد میانگین بارندگی ۵۲ سال گذشته بود. شهر تفرش به لحاظ اقلیمی دارای آب‌های سطحی و به شدت تحت تأثیر بارندگی‌ها به ویژه بارندگی برف در زمستان است.

وی افزود: در همین راستا برای مواجهه با کمبود آب و آبرسانی به مشترکین عملیات نشت‌یابی انجام شده است، همچنین برای تأمین آب نقاط بالا دست شبکه مجبور به جیره‌بندی آب در دو نوبت صبح و بعدازظهر شدیم.

مدیر امور آب و فاضلاب تفرش تصریح کرد: با توجه به این‌که میزان آبدهی منابع دائماً در حال کاهش است ۴ حلقه چاه شخصی نیز اجاره شد.

غفاری گفت: به دلیل نیاز به آبرسانی سیار نسبت به تحویل یک دستگاه تانکر ۱۴ هزار لیتری متعلق به شهرستان تفرش از استان اقدام شد و برای افزایش قدرت مانور بر روی شبکه اقدامات فنی مانند نصب و تعویض چندین شیر فلکه انجام گرفت.

وی افزود: از دیگر اقدامات ما مهیا کردن مقدمات حفر یک حلقه چاه است که در حال حاضر منتظر استقرار دستگاه حفار در محل حفاری هستیم.

مدیر امور آب و فاضلاب تفرش با اشاره به اطلاع رسانی در فضای مجازی در راستای مدیریت مصرف به شهروندان گفت: طرح آبرسانی اضطراری از خط هفتیان به شهر تفرش نیز مصوب شد و در حال اجراست. امیدواریم با این تدابیر ظرف ۱۰ روز آینده این مشکل برطرف شود.

منبع: مهر

365364