به همت بسیج سازندگی سپاه؛

کمبود آب کشاورزی از خرم‌دره رخت برکند

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌دره، گفت: به همت بسیج سازندگی سپاه این ناحیه مشکل کمبود آب کشاورزی در برخی مناطق این شهرستان تا حدودی مرتفع شد.
تصویر کمبود آب کشاورزی از خرم‌دره رخت برکند

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، سرهنگ محمد امیرخانی، با بیان اینکه آب مایه حیات زندگی بشر است و صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آن از توصیه‌های دین اسلام است، اظهار کرد: در شرایط کنونی که کشور با بحران تنش آبی روبه‌رو است، سپاه و بسیج در این شرایط مانند گذشته در صف اول امدادرسانی بودند؛ همانگونه که در بحث مقابله با ویروس کرونا بسیج و سپاه تلاش‌های فراوانی داشتند.

وی با اشاره به تلاش‌های بسیج سازندگی سپاه ناحیه خرم‌دره در حوزه رفع چالش‌های آب در این شهرستان به خصوص در حوزه کشاورزی، تصریح کرد: احداث استخر ذخیره آب با حجم ۳۵۰ مترمکعب و انتقال آب به طول بیش از ۲۰۰ متر در قسمتی از روستای اردجین که با مشکل کمبود آب در حوزه کشاورزی روبه‌رو بود، یکی از اقدامات انجام شده است. همچنین استخر ذخیره آب کشاورزی با حجم تقریبی ۳۰۰ مترمکعب در روستای باغ‌دره احداث و تکمیل شد.

امیرخانی با بیان اینکه قطعی برق در روزهای گذشته باعث ایجاد وقفه در آبیاری محصولات کشاورزی شده و موجب متضرر شدن کشاورزان شده است، خاطرنشان کرد: همچنین برداشت غیراصولی و آبیاری سنتی باعث کاهش سطح آبخوان‌ها (سطح آب سفره‌های زیرزمینی) شده است.

منبع: ایسنا

330474