برنامه خاموشی احتمالی اردبیل

شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در اطلاعیه‌ای جدول زمان‌بندی احتمالی مدیریت اضطراری بار برای روز یکشنبه، بیست و یکم شهریورماه را در نقاط مختلف این استان اعلام کرد.
تصویر برنامه خاموشی احتمالی اردبیل

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل،در این اطلاعیه آمده است: به دلیل افزایش دما و به تبع آن افزایش مصرف در تمام بخش‌ها همچنین کاهش نزولات آسمانی و کاهش میزان تولید نیروگاه‌های برق‌آبی کشور خاموشی‌های پراکنده در برخی مناطق اعمال خواهد شد.

با توجه به اینکه مدیریت اضطراری بار در سطح کشور به صورت سراسری از مرکز کنترل برق کشور اعلام می‌گردد، به منظور پایداری شبکه بنا بر دستور مرکز کنترل در برخی نقاط شهری، روستایی و مناطق صنعتی خاموشی‌های احتمالی و موردی اعمال می‌شود.

بر این اساس مشترکان می توانند با رجوع به جدول برنامه خاموشی احتمالی در محدوده شرکت توزیع برق استان اردبیل و جستجوی نام منطقه و آدرس خود، از زمان احتمالی اعمال خاموشی روزانه مطلع شوند.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: با توجه به اینکه این جدول بر اساس سهمیه اعلامی توانیر تنظیم شده است، در شرایط اضطراری امکان تغییر در ساعات درج شده وجود دارد؛ بدیهی است در صورتی که مشترکان در مصرف برق صرفه‌جویی نمایند، خاموشی‌ها تعدیل خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه خطاب به مشترکان تاکید شده است: در مدت زمان مدیریت اضطراری بار احتمالی تا حد امکان از آسانسور و سایر تجهیزات برقی حساس استفاده نشود.

بیشترین میزان مصرف برق در استان اردبیل با ۳۷ درصد در بخش خانگی است، ضمن اینکه ۲۴ درصد مصرف برق نیز در بخش صنعت، ۱۶ درصد مصرف در بخش کشاورزی، ۱۱ درصد مصرف عمومی و اداری و هشت درصد مصرف هم در سایر قسمت‌ها از جمله بخش تجاری است.

هم‌اکنون ۵۷۲ هزار و ۴۵۵ هزار مشترک برق در استان اردبیل وجود دارد که ۹۹.۹ درصد ساکنان این استان را شامل می‌شود.

منبع: ایرنا

339038