مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی:

در استان مرکزی خط قرمز خاموشی خانگی است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: در استان مرکزی خط قرمز خاموشی خانگی است که نباید رخ دهد.
تصویر در استان مرکزی خط قرمز خاموشی خانگی است

به گزارش سایت خبری پرسون ازمرکزی، محمود محمودی در نشست خبری عبور از اوج مصرف برق تابستان ۱۴۰۱، در اراک افزود: برای جلوگیری از خاموشی برق خانگی، شرکت توزیع برق استان مرکزی همکاری و تعاملی را با بخش صنعت و کشاورزی ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: در هفته گذشته حدود ۵۰ درصد با صنایع همکاری داشته ایم که این میزان کافی نیست و در هفته آینده هر صنعت یک روز از ساعت ۱۱ صبح تا ساعت ۲۳ باید همکاری با توزیع برق داشته باشند و اگر همکاری نشود میزان برق مصرفی در این زمان دو برابر برای آنها اعمال می شود و در صورت همکاری پاداش برای آنها در نظر گرفته شده است.

محمودی ادامه داد: در بخش کشاورزی کشاورزان از ساعت ۱۳ تا ۱۸ موظف به همکاری با شرکت توزیع برق شده اند که در صورت همکاری قبض برق آنها رایگان می شود و در بخش خانگی بیشترین انتظار همکاری را از مشترکین داریم تا خاموشی رخ ندهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی یادآور شد: اداراتی که الگوی مصرف را رعایت نکرده اند از امروز ساعت ۱۳:۳۰ برق ادارات بد مصرف قطع خواهد شد.

وی ابراز کرد: ۷۷۷هزار مشترک با طول شبکه ۲۱ هزار کیلومتر و ۱۸ هزار پست در استان مرکزی برای توزیع برق وجود دارد.

محمودی افزود: با شروع فصل گرما افزایش بار شبکه های برق و نفوذ ضریب برق بیش از ۱۰ هزار مگاوات افزایش یافته که میزان بار شبکه های برق در استان از ۵۰ هزار به ۶۰ هزار مگاوات رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برای گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۱ ضرورت مدیریت مصرف در تمام بخش ها احساس می شود، گفت: ۶۶ درصد مصرف برق استان مرکزی در حوزه مولد یعنی کشاورزی و صنعت با
۲۳ درصد در حوزه کشاورزی و ۴۳ درصد در بخش صنایع است.

محمودی اضافه کرد: ادارات‌ استان نیز به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد خارج از وقت اداری مکلف به همکاری و صرفه جویی در مصرب برق شده اند.

محمودی در پایان اظهار کرد: طی دو سال گذشته بیش از ۱۶ هزار دستگاه رمزارز در استان شناسایی و ضبط شدند که به عبور از پیک مصرف کمک می کند.

401588