احداث دومین پناهگاه کوه سبلان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از مطلوب عمل نکردن مراجع ذی‌النفع در مورد حفاظت و نگهداری از قله سبلان گفت و اضافه کرد: همین منظور دومین پناهگاه کوه سبلان احداث می‌شود.
تصویر احداث دومین پناهگاه کوه سبلان

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، سیدعبدالله طباطبایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت کوه سبلان، با بیان اینکه قله سبلان دومین قله بلند و سومین قله مرتفع کشور است، اظهار داشت: متاسفانه دستگاه‌های ذی‌النفع آن‌طور که باید و شاید از این قله حفاظت کنند، عمل نکرده‌اند و خدمات قابل توجهی در این مکان ارائه نداده‌اند.

وی افزود: دستورات لازم برای راه‌اندازی و ساخت دومین پناهگاه مجهز در قسمت جنوب شرقی سبلان که شامل قسمت آلوارس است، صادر شده و منابع طبیعی استان موظف است در سریع‌ترین زمان زمین 5 هزار متر زمین در اختیار این پناهگاه بگذارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل بیان کرد: امروز هیئت کوهنوردی استان به همراه رئیس منابع طبیعی برای شناسایی زمین مورد نظر همراه شدند و مقرر شد این پناهگاه برای سال آینده در سرعی‌ترین زمان متناسب با طبیعت سبلان ساخته شده و زیستگاه های طبیعی نیز حفظ و حراست شود.

طباطبایی تصریح کرد: نظارت بر پناهگاه‌ها و صعود و رسیدگی به وضعیت مسیرهای صعود قله سبلان از ضروریات است و ساخت پناهگاه جدید، پوشش و دسترسی به خطوط مخابراتی و آنتن دهی تلفن همراه، و ایجاد سرویس های بهداشتی در مسیر صعود از آلوارس مورد تاکید است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از کشف مواد مخدر از یک منزل مسکونی در یکی از محلات اردبیل خبر داد و گفت: در پی وصول گزارش از مراجع ذی‌ربط دال بر کشف مواد مخدر در یک واحد مسکونی، مقدار 4 کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه و یک کیلو و 230 گرم مواد مخدر از نوع هروئین از منزل مسکونی فوق‌الذکر کشف و در این راستا پس از تشکیل پرونده قضایی یک نفر متهم دستگیر و با صدور قرار مناسب راهی زندان شد.

منبع: تسنیم

349862