کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون:

رئیس‌جمهور در انتصابات خود دقت کند/ مبارزه با فساد مسئول عادل می‌خواهد

اگر بخواهیم مطالبی که در خصوص مسئله فساد در کشور مطرح می‌شود را نگاه کرده و اولویت‌بندی کنیم، گمرکات یعنی مرزبانان اقتصادی کشور و بانک‌ها به عنوان امین پولی کشور مهم‌ترین جاهایی هستند که به این موضوع دامن می‌زنند. اگر می‌خواهیم مبارزه با فساد را به انجام برسانیم، لازم است که رئیس‌جمهور در انتصابات خود افرادی را در مشاغل بگمارند که عادلانه فکر کرده و عادلانه رفتار کنند.
تصویر رئیس‌جمهور در انتصابات خود دقت کند/ مبارزه با فساد مسئول عادل می‌خواهد

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رفیعی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص مهم‌ترین روش برای قطع دستان مفسدان گفت: مسئله فساد مهم‌ترین آفت، مهم‌ترین تهدید تمامیت حقوق عمومی مردم و کشور و ویرانگرترین اتفاق در هر کشوری فساد است. اگر رئیس‌جمهور به ریشه‌کن کردن فساد تأکید می‌کند به این دلیل است که فساد یک مسئله فرا دستگاهی است و به همه اجزای کشور در حوزه خدمات عمومی و حقوق عامه خسارت وارد می‌کند.

رفیعی ادامه داد: فساد زمانی در کشور اتفاق می‌افتد که امکان فساد وجود داشته باشد و انجام‌دهنده از آن صرفه ببرد. پس اگر امکان فساد در کشور وجود داشته باشد اما صرفه نداشته باشد، کسی فساد نمی‌کند و اگر امکانش نباشد به هیچ‌وجه این اتفاق نمی‌افتد.

وی همچنین تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوع فساد یک فرمان هشت ماده‌ای صادر فرمودند که این فرمان در دولت اصلاحات به هر سه قوای کشور صادر شد اما متأسفانه تا به امروز حق مطلب ادا نشده است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: از نظر فلسفه دانش، کارها در بخش‌های علمی مختلف جاگذاری می‌شوند. از این‌رو فساد در حوزه مطالعات امنیت موضوعیت دارد. وقتی بناست کاری امنیتی باشد باید برای آن در حوزه‌های مختلف و متعدد پیوست تولید شود چرا که عمل در آن حوزه تنها بر مبنای قانون اتفاق نمی‌افتد بلکه بر مبنای مصلحت که بالاتر از قانون است، اتفاق می‌افتد.

رفیعی در ادامه اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند در جایگاه سکانداری مبارزه با فساد در کشور قرار گیرند، نیازمند تخصص بالادستی هستند. شرط لازم برای ورود در این حوزه، تخصص بالادستی و امنیتی است. چنین شخصی باید در رأس دبیری این موضوع، درک درستی از منافع ملی جمهوری اسلامی داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که تمام کارهای دولت باید عدالت پایه باشد، بیان کرد: عدالت مسئله‌ای مانند فرهنگ نیست که پیوست داشته باشد بلکه باید روح آن عمل عادلانه باشد. بنابراین از کسی که عادل است و فکر عادلانه دارد، انتظار عمل عادلانه می‌رود.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: اگر بخواهیم مطالبی که در خصوص مسئله فساد در کشور مطرح می‌شود را نگاه کرده و اولویت‌بندی کنیم، گمرکات یعنی مرزبانان اقتصادی کشور و بانک‌ها به عنوان امین پولی کشور مهم‌ترین جاهایی هستند که به این موضوع دامن می‌زنند. اگر می‌خواهیم مبارزه با فساد را به انجام برسانیم، لازم است که رئیس‌جمهور در انتصابات خود افرادی را در مشاغل بگمارند که عادلانه فکر کرده و عادلانه رفتار کنند.

337500

مطالب مرتبط