رئیس قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفتگو با پرسون؛

فساد در کشور راحت و ریسک آن پایین است

یکی از کارهای درستی که همه نخبگان، نمایندگان مجلس، جریان رسانه‌ای و مسئولین می‌توانند در انجام آن نقش داشته باشند و گام اولیه برای یک مبارزه دقیق با فساد است، فهم چگونگی فساد و چگونگی مبارزه با فساد است. ما باید بدانیم که در کجای ساختار مدیریتی، اداری و اقتصادی کشور تولید فساد می‌شود، بسترهای فساد خیز کجاست و چگونه می‌توانیم آن‌ها را اصلاح کنیم.
تصویر فساد در کشور راحت و ریسک آن پایین است

داود گودرزی رئیس قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص مهم‌ترین بسترهای فسادزا در کشور و شرایط مقابله با آن‌ها گفت: شرایط اداری و اقتصادی کشور ما از نکاتی رنج می‌برد که جمع‌بندی این نکات فساد کردن را در کشور راحت می‌کند.

گودرزی در ادامه تشریح کرد: از آنجایی که در طراحی ساختار اداری و اقتصادی کشور امکان تعارض منافع را به وجود آورده‌ایم و در خصوص کاری که مدیران و کارکنان انجام می‌دهند و مجوزهایی که صادر می‌کنند، شفاف‌سازی نکرده‌ایم این مسئله منجر به رانت‌خواری‌ها و امتیازهای طلایی شده است. در مواردی نظارت‌ها در کشور، نظارت‌های بهینه نیست و از همه ظرفیت‌های خود استفاده نکرده‌ایم. از طرفی در کشور ضعف‌هایی در قانون‌نویسی نیز وجود دارد. مجموع این موارد سبب شده است که فساد در کشور راحت و ریسک آن پایین باشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر قرار است با فساد مبارزه کنیم باید این نکات را با دقت بررسی و ساختار اداری و اقتصادی را شفاف‌سازی کنیم، تعارض منافع را از بین ببریم، نظارت‌ها را بهینه کنیم و قانون، آیین‌نامه و ساختار را اصلاح نماییم. در صورتی که همه این نکات با هم انجام شوند می‌توانیم روند درستی را برای مبارزه با فساد در کشور شاهد باشیم.

رئیس قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به این‎که برای مبارزه با فساد باید در رویکرد و رویه همه ساختارهایی که موظفند با فساد مبارزه کنند اصلاحاتی صورت گیرد، اظهار داشت: هم قوانین ما باید اصلاح شوند و هم باید یک عزم ملی و جدی شکل بگیرد و هرکس در هر جایی سهم خود را در مبارزه با فساد انجام دهد.

داود گودرزی در پایان تصریح کرد: یکی از کارهای درستی که همه نخبگان، نمایندگان مجلس، جریان رسانه‌ای و مسئولین می‌توانند در انجام آن نقش داشته باشند و گام اولیه برای یک مبارزه دقیق با فساد است، فهم چگونگی فساد و چگونگی مبارزه با فساد است. ما باید بدانیم که در کجای ساختار مدیریتی، اداری و اقتصادی کشور تولید فساد می‌شود، بسترهای فساد خیز کجاست و چگونه می‌توانیم آن‌ها را اصلاح کنیم.

326030

مطالب مرتبط