صدای سویه جدید کرونا در گوش شهروندان البرز

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای واکسیناسیون دانشجویان استان وجود دارد، گفت: هنوز فرصت تزریق واکسن به دانشجویان ایجاد نشده و اگر هم این برنامه عملی شود، دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اولویت هستند.
تصویر صدای سویه جدید کرونا در گوش شهروندان البرز

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، مهرداد بابایی سخنگوی ستاد کرونای استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه علی رغم اینکه به وضعیت نسبتا باثباتی در خصوص بیماری کرونا در البرز رسیده‌ایم، هنوزآمار بیماران بستری بالا است، اظهار کرد: درست است که طی هفته گذشته در خصوص تعداد بستری‌ها افزایش محسوسی نداشته‌ایم و وضعیت به ثبات نسبی رسیده ولی هنوز در اوج قله پیک پنجم قرار داریم و آمار فوتی‌ها و بستری‌ها بالا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم به ۶۵ درصد رسیده، توضیح داد: در صورت رعایت ۹۰ درصدی پروتکل‌ها از سوی مردم می‌توان به کنترل بیماری امید داشت.

وی ادامه داد: البته تجربه نشان داده با رسیدن به قله و پس از باثبات شدن شرایط، احتمال قرار گرفتن در شیب نزولی بالا می‌رود ولی اگر مردم بخواهند مجددا سهل انگاری کنند و البته اگر سویه جدید که صدایش از دور و نزدیک به گوش می‌رسد وارد استان شود، نمی‌توان به روزهای بهتر امیدوار بود.

بابایی با اشاره به اینکه واکسیناسیون در البرز با سرعت قابل قبولی در حال انجام است، توضیح داد: در حال حاضر روزانه ۲۰ هزار دز واکسن در استان تزریق می شود و قابلیت آن وجود دارد که این میزان به دوبرابر افزایش یابد و این امر منوط به تامین واکسن کافی است.

این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر ۳۰ مرکز تجمعی تزریق واکسن در استان فعال است و به دنبال اضافه کردن دو یا سه مرکز دیگر هم هستیم تا فرایند تزریق با سرعت بیشتری انجام شود.

سخنگوی ستاد کرونای البرز در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای واکسیناسیون دانشجویان استان وجود دارد، گفت: هنوز فرصت تزریق واکسن به دانشجویان ایجاد نشده و اگر هم این برنامه عملی شود، دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اولویت هستند.

منبع: ایسنا

336003