در البرز محدودیت سنی واکسیناسیون برداشته شد

مهرداد بابایی سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: از دیروز همه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با ثبت نام در سامانه برای دریافت واکسن اقدام کنند.
تصویر در البرز محدودیت سنی واکسیناسیون برداشته شد

به گزارش سایت خبری پرسون، از البرز، مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: به جز طالقان که رنگ زرد دارد، رنگ سایر شهرستان‌های استان همچنان نارنجی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه روند نزولی شیوع کرونا در استان با شیب ملایمی ادامه دارد و امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌ها از سوی مردم، به زودی موفق به کنترل این ویروس شویم.

وی با اشاره به وضعیت تزریق واکسن در استان افزود: از دیروز همه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با ثبت نام در سامانه برای دریافت واکسن اقدام کنند.

وی توضیح داد: البته دانش آموزان متولد مهر ۸۲ تا مهر ۸۳ هم می‌توانند ثبت نام لازم را برای دریافت واکسن اقدام کنند.

این مسئول ابراز کرد: تا کنون بیش از یک میلیون ۴۰۰ دز واکسن در البرز تزریق شده و میزان تزریق روزانه نیز به بیش از ۴۲ هزار دز رسیده است.

بابایی ادامه داد: تا کنون بیش از ۹۰۰ هزار نفر در استان دز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند و اگر روند با همین سرعت ادامه داشته باشد به زودی تمام جامعه هدف واکسینه می‌شوند.

وی در پاسخ به اینکه دانش آموزان سال آخر دبیرستان چه واکسنی دریافت می‌کنند، گفت: سینوفارم واکسنی است که به این افراد تزریق می‌شود.

بابایی در پاسخ به اینکه آیا تصمیمی برای تزریق واکسن به دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال گرفته شده، افزود: هنوز در این خصوص به قطعیت نرسیده‌ایم و به محض نهایی شدن اعلام می‌شود.

سخنگوی ستاد کرونای البرز توضیح داد: به زودی وضعیت تزریق واکسن به اتباع خارجی استان نیز تعیین تکلیف می‌شود.

منبع:ایسنا

351097