مجاهدت‌های دانشجویان در بحران کرونا

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در دوران کرونا، در بسیاری از استان‌ها، دانشجویان یک بازوی عملیاتی در امورات بهداشتی درمانی بودند. علیرغم تصوراتی که می‌گویند دانشجو در میدان نیست، معتقدیم دانشجویان در خیلی امورات نقش حیاتی داشتند.

تصویر مجاهدت‌های دانشجویان در بحران کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون، برهان دلیری فرد مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه نشست جهاد سلامت مرکز راهبردی ژرفا گفت: بازوی دانشجویی نه تنها در حوزه آموزش بلکه در حوزه اقدامات میدانی و عملیاتی نقش آفرینی بسیاری داشته است. این موضوع قابلیت کتمان ندارد که گروههای جهادی و تلاشگران مختلف دانشجویی در قالب‌های مختلف تلاش‌های بسیاری در ابعاد اقدامات جهادی و داوطلبانه داشته‌اند.

وی ادامه داد: در دوران کرونا، در بسیاری از استانها، دانشجویان یک بازوی عملیاتی در امورات بهداشتی درمانی بودند. علیرغم تصوراتی که میگویند دانشجو در میدان نیست، معتقدیم دانشجویان در خیلی امورات نقش حیاتی داشتند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بطور مثال در برهه زمانی از ۱ سال قبل اقدامات گسترده ای در قالب کارجهادی دانشجویی در خصوص کرونا انجام دادیم و الحمدالله این موضوع در قالب بسیج دانشجویی ادامه پیدا کرد. اردوهای دقیق و بسیار مسئله محور علی الخصوص در حیطه دندان پزشکی داشتیم که این ادعا را داریم که بزرگ ترین اردوگاه های بهداشت و درمان در خصوص دندان پزشکی را در بیش از ۲۰ Unit برگزار کردیم که این مبحث به عنوان مسئله محور در آموزش دهان و دندان ادامه یافت که در قالب Smile Line (خط لبخند) که کار بسیار کارشناسی شده با اساتید جامع نگر بسیج دندان پزشکی برای کودکان ۶ الی ۱۲ سال که یادآورهای مختلف عروسکی تهیه و کار بسیار منظم و دقیقی بود انجام شد.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی در یک سال اخیر در ماجرای کرونا نقش آفرینی جدی داشتند. مراقبت های مستمر از بیماران کرونایی در قالب کار جهادی، فراهم کردن شرایط مناسب برای همراهان بیمار، تهیه بسته های غذایی و آب میوه برای بیماران و خدمات گسترده ی بسیاری از سوی دانشجویان ارائه شد. در ماجرای واکسیناسیون بر این باوریم که بدون حضور دانشجویان خیلی از دستاوردهای تزریق عمومی واکسن محقق نمیشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بسیاری از عرصه های جهادی را فراموش کردیم که شامل ؛ جهاد مطالبه گری و جهاد درآمدزایی است. بحث آب مناطق محروم از جمله مواردی است که می‌توانیم در قالب کار جهادی به آن وارد شویم و با مطالبه گری از مسئولان این مشکلات را حل کنیم. به نظر میرسد این کارها در بلند مدت تاثیرات بسیار زیادی خواهد داشت و نیاز به اردوهای بهداشت و درمان را کمتر می‌کند .

دلیری‌فرد گفت: جریانی که با آن مواجه هستیم جریان خودجوش دانشجویی بوده است. اتفاقاتی که این جریان می‌تواند رقم بزند در هیچ کجا نمی‌توانید مشاهده کنید، تغییرات و اتفاقات بزرگی نمی‌تواند رقم بزند در هیچ جریانی دیگر اتفاق نمی افتد و نقطه ی قوت را همین می‌دانم. همان قضیه که نیروی پر انگیزه دارد که می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

منبع: فارس

374416